Zip euro 5 start niet

mac123451

New Member
Dag beste mensen,

Ik heb een scooter aangeschaft ongeveer een jaar geleden, op de een of de andere dag besloot die er mee op te houden en krijg ik hem niet aan. Ik heb een filmpje gemaakt, niet de mooiste maar je hoort
het geluid in iedergeval wel.

Weet iemand wat dit is?

Bougie is vervangen.
 
Advertisement - register to remove this

gaat niet heel vlot rond. (heb je je accu al leeg gestart?)
wat is de verdere staat van onderhoud?
oliepeil/ververst?
 
ik had juist hetzelfde ik had ook een nieuwe bougie gekocht maar dat was het niet ik had hem weer standaard gezet dus men gladebus en multivar eraf gehaald en dan was het gefixt en een dag nadien alles er weer opgezet en nu rijd die weer weet nog altijd de oorzaak niet maar werkt wel
ik vermoed die ecu
 
gaat niet heel vlot rond. (heb je je accu al leeg gestart?)
wat is de verdere staat van onderhoud?
oliepeil/ververst?
Olie is vervangen en op peil 1600 km laatste onderhoud, klein beurtje. staat nu 4100 km op
Post automatically merged:

maar vonk die ook ?
Yes, is een nieuwe bougie. Gecontroleerd toen ik hem er in deed
Post automatically merged:

ik had juist hetzelfde ik had ook een nieuwe bougie gekocht maar dat was het niet ik had hem weer standaard gezet dus men gladebus en multivar eraf gehaald en dan was het gefixt en een dag nadien alles er weer opgezet en nu rijd die weer weet nog altijd de oorzaak niet maar werkt wel
ik vermoed die ecu
Ik heb wel eens mensen gehoord over een update voor de ecu, zelf niet al te technisch met injectie scooters, maar kan dat een oorzaak zijn?
 
heb je wel een iridium bougie gebruikt? iget schijnt nogal kieskeurig te zijn. accu lijkt ook vrij leeg. als je zelf sleutelt wellicht kijken of er benzine uit de injector komt, en of de bougie vonkt / dop er goed op zit. maar lijkt me gewoon een garantie zaak? eerst gewoon terugbrengen dat ding!! en nee een ecu update lost dat niet op, kwaad kan het ook niet.
 
Last edited:
Dag beste mensen,

Ik heb een scooter aangeschaft ongeveer een jaar geleden, op de een of de andere dag besloot die er mee op te houden en krijg ik hem niet aan. Ik heb een filmpje gemaakt, niet de mooiste maar je hoort
het geluid in iedergeval wel.

Weet iemand wat dit is?

Bougie is vervangen.
Probeer hem te starten met een booster, als die dan aangaat rijd even. Zet hem dan neer waar je hem altijd zet, kijk de volgende dag of die start of weer hetzelfde doet. Dan weet je dat het de ECU is, nou dat weet je niet.. maar dst is vaak het geval.
 
heb je wel een iridium bougie gebruikt? iget schijnt nogal kieskeurig te zijn. accu lijkt ook vrij leeg. als je zelf sleutelt wellicht kijken of er benzine uit de injector komt, en of de bougie vonkt / dop er goed op zit. maar lijkt me gewoon een garantie zaak? eerst gewoon terugbrengen dat ding!! en nee een ecu update lost dat niet op, kwaad kan het ook niet.
Yes, heb wel een laser iridium bougie, ik ga de accu laden. Bougie nogmaals checken, en anders wordt het wegbrengen. Geen garantie meer helaas. Bij 500 km geen beurt gehad. Paar honderd km later pas.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Back
Top