Zip Euro 4 I-GET v3 45km opvoeren

J4se0wns

Well-Known Member
Ik zou graag me Zip willen opvoeren net dat ik geen wok krijg maar ik krijg het maar niet voor elkaar om heb wat harder te laten rijden.
ik heb zelf een malossi multivar erin gemonteerd. ik heb 6.1 gr rollen+ witte drukveer erin gemonteerd die bij de kit zitten maar daar rijd ie maar 47 op teller van.
dus had daarna 8.5 geprobeerd en reed toen 53 op teller. maar het liefst wil ik hem rond de 56 echte kilometers laten rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Rolletjes mogen wel wat zwaarder op de iget.. Aangeraden word 7,5 grams. Dat is omdat je anders geen hogere topsnelheid haald.

 
Rolletjes mogen wel wat zwaarder op de iget.. Aangeraden word 7,5 grams. Dat is omdat je anders geen hogere topsnelheid haald.

ik heb op het moment 8.5 gram in zitten, maar zou 1 gram verschil uit maken dan? want ik zat er ook zelf aan te denken om 7.5 gram rolletjes te bestellen dacht dat het niet super veel zou schelen zegmaar.
 
Even het filmpje van hier boven bekijken en je snapt waarom.. Joey geeft dit zelf aan waarom dit 7.5 grams moet zijn.
 
Past Dees in de zip iget brom ?

Alle piaggio euro 4 modellen gebruiken dezelfde soort ECU, dus ja dat past. En dat is ook geen rare reden omdat bij overgang naar euro4 dus alle scooters aangepast moesten worden om hier geschikt voor te zijn.. Dus gebruiken dan ook het zelfde systeem. (ze gaan hier niet voor ieder scooter een nieuwe systeem bedenken, dat zal anders gigantisch duur worden)
 
De nieuwe mallosi ecu is een goede oplossen samzn met de variateur zal hij +/- 60 halen eenigste minpunt is de hoge prijs van rond de €190
 
Ik heb een ook een zip iget, maar haal maar 53 teller (50 gps) met de malossi multivar met 7.5g rollen. Iemand een idee wat er fout gaat?
 
Van welk jaar komt je zip? 2020? Wat me opviel bij de montage was dat de v snaar vanaf fabriek geen orginele piaggio snaar was, maar een ander merk(ik weet niet precies welke en heb ook geen foto genomen helaas, maar ik dacht een dayco endurance). Heb jij deze er ook in zitten? Als de piaggio snaar iets langer is, komt deze misschien hoger in de variateur te liggen, waardoor hij misschien harder loopt.
 
Deze heb ik bij mijne ook gezien, ook zo bij de dealer gekocht. Ik moet vandaag toch naar de dealer, dus zal het even vragen. Ik laat het straks weten!
 
Back
Top