Zip E5 vertoont kuren sinds monteren nieuwe uitlaat

Watra

New Member
Goedemorgen,

IK heb een Zip iGet E5 uit bouwjaar 2021 met ongeveer 190 KM op de teller staan. Nu wilde ik een andere uitlaat erop zetten en vond de Turbo Kit heel mooi.
Vanaf het moment dat ik deze erop heb gezet, vertoonde de scooter al zijn eerste mankementen. Rijden lukte alleen met pompend gas geven, vol gas hield die heel erg in.

Door de bocht van de uitlaat was deze wel tegen de kabelboom aangekomen, waardoor uiteindelijk 2 kabels schade hadden. Ik heb de kabelboom op desbetreffende plek opengesneden en alle beschadigde kabels gesoldeerd en geïsoleerd. Desondanks geen positief resultaat. Ondertussen is de Polini 80 CC voor E5 erin gezet. Ik had het liever gehad na dat het uitlaat probleem opgelost was, alleen een vriend die hier handig mee is had tijd. Inmiddels zit de nieuwe blauwe onbegrensde ECU erop (die met aparte bobine). Alles is gemonteerd, cilinder zit goed, nieuwe led verlichting zit op zijn plaats en werkt, alleen de scooter rijdt nog steeds bagger.

Bij het starten kan ik heel even het gas opentrekken dat die vol toeren maakt, alleen daarna begint die in te houden tot het punt dat er niet eens meer mee te rijden valt. Vervolgens na een tijdje stationair draaien kun je weer even het gas opentrekken om vervolgens weer hetzelfde te ervaren.

Ik heb de accu volgeladen, alle bekabeling is nagelopen op eventuele schade, er zijn geen benzine leidingen geblokkeerd. Dit lijkt mij een probleem met de ontsteking (waar dan ook). Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Watra

EDIT: Ik heb ook TPS opnieuw ingesteld en de ECU opnieuw in geleerd om te kijken of dat wat deed.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top