Zip contactslot valt eruit!

vivacitysl

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb sinds kort een Zip 2000.
Nu zit ik met een probleem. Ik had problemen met het contactslot.
Dus ik heb de scooter uitelkaar gehaalt en zag daar de 'klokje' zitten.

Het probleem is dat ik het contactslot als de sleutel erin zit, eruit kan trekken. Het klokje zelf zit ook niet goed vast dus pakt 'ie m af en toe niet.

Ook bij het buddyslot kan ik met de sleutel het slotje eruit trekken.

Iemand ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

er zit in het slotje een lipje , die gaat in als je m erin schuift maar shuift uit als ie in een gleufje valt , deze zit in het frame , als ie dat niet doet zit het slot of niet goed op zijn plek , dus niet ver genoeg of verdraaid oid , of het slotje is gewoon kapot.

buddy net zo..

een nieuw slotensetje is eventueel niet zo duur btw..
 
Maar het klokje zit ook los?
En als ik een nieuw contactslot setje koop, is het probleem dan verholpen.
Want dat was mijn eerste keuze maar ik had begrepen dat het misschien daar niet aan lag. En het blijkt ook niet makkelijk te monteren te zijn, klopt dit?

En mijn handschoenenkastje zit ook los, zou dit ook aan het contactslotje liggen?
 
De contactslotprobleem is al opgelost met secondelijm.
Maar nu zit ik nogsteeds met het probleem dat de handschoenenkastje los zit.
Iemand ideeen? Misschien een lipje verbogen ofzo?
 
Ga jij even lopen lijmen.. :?

Gewoon even je handschoenenbakje eraf halen en je contactslot goed in mekaar zetten en het clipje er goed op zetten.
Vervolgens doe je weer je handschoenenbakje erop en zorg je dat die ijzeren 'pen' precies achter je contactslot zit.
Zet vervolgens de middelste schroef in je handschoenenbakje weer terug, en dan de bovenste en onderste aan de buitenkant van je kap, die dus aan je voorkap vast zitten.
Nu even je contactslot induwen en kijken of je handschoenenbakje goed opent en sluit, zoja, kun je de rest van de schroefen in je bakje ook erin schroeven.

Let wel op, het kan een zééér vervelend klusje zijn, dat handschoenenbakje.
Ik heb dat ding er ook 100 keer af en op gezet, de ene keer lukt het in één keer, de andere keer moet je hem er 5 keer vanaf trekken en weer opzetten.

Let verder ook op dat je klepje heel vaak niet goed sluit, veel voorkomend probleem bij Zipjes.
Zolang hij maar open gaat door je contact in te duwen, dan kun je altijd dat bakje een beetje naar binnen duwen.
 
Back
Top