Zip cdi steeds kapot

ElSavaro

New Member
Ik ben in bezit van een Piaggio Zip uit 2009, snor. Nou heb ik in het afgelopen jaar al een keer de cdi vervangen, en is hij vandaag weer kapotgegaan. Ik heb 'm eruit gehaald en het bleek dat hij is aan de achterkant is weggesmolten. Iemand enig idee hoe ik mijn volgende cdi niet kapot laat gaan?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben in bezit van een Piaggio Zip uit 2009, snor. Nou heb ik in het afgelopen jaar al een keer de cdi vervangen, en is hij vandaag weer kapotgegaan. Ik heb 'm eruit gehaald en het bleek dat hij is aan de achterkant is weggesmolten. Iemand enig idee hoe ik mijn volgende cdi niet kapot laat gaan?
Waar zit de cdi in je scooter? Heb je een foto, als jij smelt is het misschien wel op te lossen door hem ergens anders te plaatsen.
 
Ik ben in bezit van een Piaggio Zip uit 2009, snor. Nou heb ik in het afgelopen jaar al een keer de cdi vervangen, en is hij vandaag weer kapotgegaan. Ik heb 'm eruit gehaald en het bleek dat hij is aan de achterkant is weggesmolten. Iemand enig idee hoe ik mijn volgende cdi niet kapot laat gaan?

Koop een gele of grijze Ducati CDI. Die dingen zijn onverwoestbaar (mits je niet gaat lopen inzagen of de condensator te diep uit lopen snijden)
 
En even goed controleren ofdat deze goed naar massa kan afregelen.
CDI naar frame (montagepunt) maar ook de stekker verbinding(en) onderling en het centrale massapunt aansluiting.
 
Vanaf de CDI loopt er geen massa naar frame. Alleen vanaf de stekker die in de CDI gaat. De CDI gaat met een vierbouts beugeltje vast aan je frame met kunstof aansluiting.
 
Dat kan, maar normaliter heeft de bobine en CDI een afregelpunt naar massa!
Bij Pia is dit in één, maar ook daar kan de beugel nog steeds als massa aansluiting dienen.

En daarom had ik ook dit: het centrale massapunt toe/bijgevoegd om te checken!
Bij de 2 takt versies is dit vrij normaal en staat het ook vaak aangegeven.
Desalniettemin kan dit wel een reden zijn waarom de CDI elke keer de geest geeft!
 
Om want voor cdi gaat het hier eigenlijk om? De originele langfang cdi of zelfs een DMP of andere goedkope rotzooi?
 
Back
Top