Zip anders klinken

Neill050

New Member
Ik heb 2 maanden geleden een gloednieuwe zip gekocht en nu heb ik al ongv 550+km gereden maar de motor of uitlaat gaat anders klinken is dat normaal? (Ik rijd wel elke dag met een vriend naar school dat hij aan me arm vasthoud en ik hem voort trek)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb achter mijn beeldscherm eens goed zitten luisteren, maar ik kan geen verschil in geluid ontdekken.

Waar is dat fragmentje dan?

@TS kijk eens of de moeren nog goed vast zitten aan je cilinder. Zeker bij een nieuwe willen die nog wel eens wat losser gaan zitten na het rijden van 500 of degelijke Km.

Kijk eens of je deze kunt aandraaien.

Als er een kier ontstaat tussen de uitlaat en cilinder zal die lucht verliezen en zwaarder/ anders gaan klinken.

Het is het proberen waard.

Ik vermoed niet dat ze de uitlaat pakking zijn vergeten maar je weet het nooit!

Dit ff nakijken dus.

Bij auto's is het ook zo@ met bijvoorbeeld nieuwe wielen. Die mag je na zoveel km ook eens na draaien.

Het komt er op neer dat nieuw spul hoogstens een paar km hebben gelopen in de fabriek op een nette platte grond of een stukje buiten om hem op te laden. Daar lijd niets onder.

Maar na 500km met jou scooter op de weg, zandpad, keien enz. Mag je de boel ff nakijken.

Had ik ook met mijn nieuwe sym.
 
Ik heb 2 maanden geleden een gloednieuwe zip gekocht en nu heb ik al ongv 550+km gereden maar de motor of uitlaat gaat anders klinken is dat normaal? (Ik rijd wel elke dag met een vriend naar school dat hij aan me arm vasthoud en ik hem voort trek)
Bij mijn vorige scooter, een Kymco Like 125cc was de slang van het SLS-systeem (heeft tegenwoordig elke scooter en is om schonere uitlaatgassen te krijgen) los geschoten.
Dit resulteerde in een harder geluid alsof de uitlaat lek was.

Verder een tip:
Ga er niet zelf aan sleutelen anders vervalt je garantie.
Als je het niet vertrouwt, ga terug naar de dealer en laat deze erna kijken/luister.
 
Bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik ben er denk ik al achtergekomen als ik niemand voorttrek dan klinkt die normaal maar als ik iemand voorttrek dan kan die wel is anders klinken maar dat komt denk ik doordat die veel kracht moet zetten
 
Back
Top