Zip aanschaffen....wat is het verstandigst?

Beste lezers,

Na enige tijd rondgereden te hebben met een aerox ben ik erachter gekomen dat met een helm rijden niets voor mij is. de snelheid die ik win is niet rendabel genoeg om een helm mee te sjouwen en altijd met mijn haren in de war overal aan te komen :p.

Ik wil graag een zip kopen en ben van plan om meteen een nieuwe aan te schaffen (is dit meer betrouwbaar?). Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat webwinkels over het algemeen lagere prijzen hanteren dan zaken in de buurt. hierbij praten wij dan over ongeveer 200 euro.

Nu is het wel zo dat het bij garantiegevallen makkelijker is om een scootertje zo even weg te brengen, al blijft dit dan nog circa 18 kilomter. Ook vergoeden zij een aantal onderhoudsbeurten, waarover die van 500km.

Zelf heb ik al een cilinder ingereden en heb ik mijn aerox zelf zo goed als compleet gereviseerd, klussen is niet echt het probleem... ook zie ik op internet niet veel interessants gebeuren bij een 500km beurt. Maar dan alsnog zou ik graag willen weten wat jullie vinden van het aanschaf van een NIEUWE tegenover die van een gebruikte met circa 2000km. Daarnaast zou ik graag willen weten of die 500km beurt niet gewoon onzinnig is aangezien er alleen standaard onderhoudsverrichtingen uitgevoerd worden.

Ik hoor graag van jullie!
 
Advertisement - register to remove this

Een nieuw scooter is uiteraard beter.. Niemand heeft erop gezeten, en je weet zeker dat de motor niet af gecrosst is. En er is ook nog niet eraan gesleuteld. Bij een 2ehandse krijg je wellicht ook wel enkele maanden garantie van waar je hem koopt, maar dat ligt ook aan de staat van de scooter..
Als die afgecrosst is zal een dealer er nooit garantie erop geven. Want geloof mij dat die 2ehandse worden na gekeken. En dan word de waarde bepaald van de scooter.. Als er dan teveel afschrijving is op onderhoud, kan je garantie wel vergeten.. Vaak worden die scooters voor iets minder verkocht (eigenlijk nog voor te veel geld) En dan is het direct meenemen, garantie tot aan de voor deur. Maar mocht je op een 2ehandse garantie krijgen dan is dat niet meer dan 1-3 maanden.. Gaat hij dan kapot kan je nog gaan dokken.. Bij een nieuwe scooter krijg je 2 jaar piaggio fabriek garantie.
Dus als er iets niet goed is op de scooter word die schadeloos gesteld op de kosten van piaggio.. (zo had ik op mijn scooter een reflector los (zat toen de scooter nieuw was niet goed vast) Deze is onder garantie vervangen.. Ook de banden hadden er een bobbel erin zitten.. Deze zijn onder garantie vervangen voor nieuwe van een ander merk. Allemaal dus goed geregeld.. Alleen op slijtage onderdelen en smeer delen krijg je geen garantie op..

Vooral met een 4-takt is het uitkijken geblazen.. Je hebt mensen die er de verkeerde olie erin doen.. Of het oliepeil word niet bijgehouden en dan loopt de motor droog en dat is direct schade.. Of rijden met een koude motor met gigantisch veel toeren van door.. Dit soort dingen..

Maar de conclusie is beter koop een nieuwe, dan heb je niet het gezeik van een ander.
 
Een nieuw scooter is uiteraard beter.. Niemand heeft erop gezeten, en je weet zeker dat de motor niet af gecrosst is. En er is ook nog niet eraan gesleuteld. Bij een 2ehandse krijg je wellicht ook wel enkele maanden garantie van waar je hem koopt, maar dat ligt ook aan de staat van de scooter..
Als die afgecrosst is zal een dealer er nooit garantie erop geven. Want geloof mij dat die 2ehandse worden na gekeken. En dan word de waarde bepaald van de scooter.. Als er dan teveel afschrijving is op onderhoud, kan je garantie wel vergeten.. Vaak worden die scooters voor iets minder verkocht (eigenlijk nog voor te veel geld) En dan is het direct meenemen, garantie tot aan de voor deur. Maar mocht je op een 2ehandse garantie krijgen dan is dat niet meer dan 1-3 maanden.. Gaat hij dan kapot kan je nog gaan dokken.. Bij een nieuwe scooter krijg je 2 jaar piaggio fabriek garantie.
Dus als er iets niet goed is op de scooter word die schadeloos gesteld op de kosten van piaggio.. (zo had ik op mijn scooter een reflector los (zat toen de scooter nieuw was niet goed vast) Deze is onder garantie vervangen.. Ook de banden hadden er een bobbel erin zitten.. Deze zijn onder garantie vervangen voor nieuwe van een ander merk. Allemaal dus goed geregeld.. Alleen op slijtage onderdelen en smeer delen krijg je geen garantie op..

Vooral met een 4-takt is het uitkijken geblazen.. Je hebt mensen die er de verkeerde olie erin doen.. Of het oliepeil word niet bijgehouden en dan loopt de motor droog en dat is direct schade.. Of rijden met een koude motor met gigantisch veel toeren van door.. Dit soort dingen..

Maar de conclusie is beter koop een nieuwe, dan heb je niet het gezeik van een ander.
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk een nieuwe zip aangeschaft bij een garage die wat verderop zit. 2 jaar garantie, eerste servicebeurt is gratis en directe defecten worden meteen opgelost. Wat een service.. ik heb altijd op tweedehands scooters gereden en dit is toch wel een zorg minder. Dankje.
 
Dat is wel het aller makkelijkste, kan je nog lopend naar toe als dat zou moeten.. En 2 jaar garantie is altijd fijn.. Het mindere eraan is wel dat je er zelf niet eraan mag sleutelen. Anders heb je kans dat de dealer je naait bij die 2 jaar garantie.. Zolang je het laat doen is er niks aan de hand.
 
Back
Top