zip 98 loopt niet

RBRT91

New Member
Ik heb het over een zip 98 2t ac.
Hij heeft tijdje stil gestaan. Ik heb die toen werkend gekregen. Paar maanden mee gereden.
Op een dag ben ik na mijn pa op bezoek geweest en toen ik weer na huis wou gaan, na 100/150 meter begon die te stotteren en viel die uit. Heb die daarna nog lopend gekregen voor 20 seconden, stotterend en viel die weer uit..
Niet meer aan de praat gekregen.
Carb lijkt schoon. Zit nieuwe membraan en spruitstuk op, Nieuwe bougie en bobine gemonteerd. Bougie vonkt ook en is nat. Andere uitlaat, dacht misschien verstop maar niks helaas
Kom er niet echt wijs meer uit
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het over een zip 98 2t ac.
Hij heeft tijdje stil gestaan. Ik heb die toen werkend gekregen. Paar maanden mee gereden.
Op een dag ben ik na mijn pa op bezoek geweest en toen ik weer na huis wou gaan, na 100/150 meter begon die te stotteren en viel die uit. Heb die daarna nog lopend gekregen voor 20 seconden, stotterend en viel die weer uit..
Niet meer aan de praat gekregen.
Carb lijkt schoon. Zit nieuwe membraan en spruitstuk op, Nieuwe bougie en bobine gemonteerd. Bougie vonkt ook en is nat. Andere uitlaat, dacht misschien verstop maar niks helaas
Kom er niet echt wijs meer uit
Heeft die nog compressie?, dat kan je testen met je kickstart, als die compressie heeft dan voel je een beetje weerstand, als die geen compressie meer heeft dan kan je je kickstart naar beneden blazen. Als die geen compressie heeft dan heb je een kapotte cilinder.
 
Ik heb na mijn mening vrij goede compressie.
Ik heb die toen wel aangelegen met remmenreiniger maar ook toen stotterde de scooter
 
Ik had zelf laatst een soort vastloper, hij had nog compressie, maar hij stotterde en kwam niet van zijn plek, toen haalde ik de cilinder eraf en toen bleek dat de cilinder aangevreten was, Misschien is dit bij jou ook wel zo.
 
Tijdje geleden nog carb er af gehaald en alles schoon geblazen met remmenreiniger.
Nou,
Gisteren ventikap er af gehaald en de bougie er uit gedraaid. Met een endoscoop na binnen gekeken en kom niet echt wat zien.
Kop toch er af gedraaid en zag niks in de wand van de cilinder of in de kop.
In de kop zat alleen wat kooltjes wat ik heb weg gehaald. En er zat geen koppakking tussen.

Alles in elkaar gezet.
Met 2 x spuiten van remmenreiniger en 1 x kicken en hij liep.

Misschien dat er toch wat in carb zat wat ik betwijfel maar heb geen idee wat het nou kan zijn
 
Back
Top