Zip 98 geeft vanzelf gas

ktdubbelw

2takt blijft het beste mien jong
Hey mensen, ik heb een probleempje met mijn zip 98

Wanneer ik hem start schiet ie meteen in volle toeren en de stationairschroef staat al helemaal naar het minste toeren.
iemand die weet wat het is?05C0E988-5EE2-4381-B043-C241D20422C8.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Als je stationairschroef minimaal zit hoort je scooter uit te vallen en omdat je scooter vol toeren gas ligt het waarschijnlijk aan je gasschuif die open zit of verkeerd zit afgesteld. Kijk daar eens naar.

Je scooter blijft aan doordat je gas geeft. Daarom kan je je scooter aan houden terwijl je stationair verkeerd zit afgesteld door gas te geven.
 
Als je stationairschroef minimaal zit hoort je scooter uit te vallen en omdat je scooter vol toeren gas ligt het waarschijnlijk aan je gasschuif die open zit of verkeerd zit afgesteld. Kijk daar eens naar.

Je scooter blijft aan doordat je gas geeft. Daarom kan je je scooter aan houden terwijl je stationair verkeerd zit afgesteld door gas te geven.
Ja ik zal er eens naar kijken dankjewel man
 
Ik denk dat je ergens valse lucht hebt.. En dat gemengd met de benzine die er al de motor in gaat zorgt ervoor dat hij hoger gaat lopen op stationair.

Dus een van de afdichtingen is defect of er zit een scheurtje in het spruitstuk ofzo. Aangezien het een oude scooter is.. Misschien is het spruitstuk verhard door de oudheid en lekt er lucht tussen het spruitstuk en de carburateur..

Anders mis je misschien ergens een afdichting in de luchtschroef van de carburateur.. Of de krukas keeringen dichten niet meer goed af.. Even controleren of dat ze niet `zweten`.
 
Back
Top