zip '98 elektronica werkt niet meer

Dan zouden de lampen het ook niet doen...

Dit klinkt gewoon echt alsof de zekering stuk is. Je kan er wel naar kijken maar je kan ook gewoon een nieuwe proberen? Sluit je dat iig 100% uit...
 
Jij hebt het er over dat het elektrisch systeem en motorisch gescheiden zijn op het contact. Lampen is weinig motorisch aan?
 
Ja en nee.
Je lampen gaan pas draaien als je motor loopt, de rest, toeter bijvoorbeeld, doet het door alleen je contact om te draaien.

Je lampen worden namelijk aangedreven voor je lichtspoel bij je onsteking, dus is wel degelijk motorisch, maar zonder spannings regelaar knappen je lampen.
En je spannings regelaar is weer iets dat niets met motorische meuk te maken heeft.

Anders zul je vanaf je accu, met een schakelaartje naar je lampen moeten gaan.
Dan kun je het gewoon aan en uit zetten via de accu die 12v levert. (net zoals neon)

Dus het is, zoals meerdere al zeggen, of een draadbreuk in de + draad van het overige elektra, bijvoorbeeld vanaf je contact.
Of het is je zekering, en deze zal ik als aller eerste vervangen.
 
ik zit te denken dat het misschien een massaprobleem.

en een accu kan 12-13volt aangeven maar dat zegt niet dat ie goed is.
voorbeeld: een accu van 12v 4ah zit in een scooter en geeft met een multimeter aan dat ie 12v heeft maar als je stroom vraagt voor BV de startmotor doet ie het niet.
dat betekent dat ie "verrot" is, terwijl een ander misschien maar 10v aangeeft maar nog goed is, dan doet alles het nog.
kortom je moet je accu doormeten met weerstand die gelijk staat aan starten.
 
Dat betekend dat ie leeg is, niet dat ie stuk is. :)

Een accu is stuk wanneer de loden platen tegen elkaar komen, daardoor zal er per kapotte cel 2v verloren gaan. (std accu heeft 6 cellen)
 
ik heb zelfs al een andere accu getest maar daar dee hij het ook niet mee.
vanavond kan ik een andere spanningsregelaar en zekering testen, ik hoop dan het probleem opgelost te krijgen.
 
Of een los draadje.
Maar kabelbreuk heb je helaas een goede kans op.
Dus dat word de draden van de onderdelen die niet werken helemaal na kijken.
 
hmm ja contact lijkt me ook niet, de accu is zeker weten vol ik heb hem al op alle manieren gemeten. zekering heb ik ook doorgemeten maargoed ik ga idd toch maar eens een nieuwe proberen maar de spanningsregelaar is een beetje duur aangezien ik het natuurlijk niet zeker weet..
Beste Rico, je bent al heel lang niet actief meer maar ik zit nu met hetzelfde probleem. Zou jij nog weten hoe je het hebt opgelost?
Post automatically merged:

hmm ja contact lijkt me ook niet, de accu is zeker weten vol ik heb hem al op alle manieren gemeten. zekering heb ik ook doorgemeten maargoed ik ga idd toch maar eens een nieuwe proberen maar de spanningsregelaar is een beetje duur aangezien ik het natuurlijk niet zeker weet..
Beste Rico, ondanks je allang niet meer actief bent wil ik wel vragen hoe je het hebt opgelost, ik zit met hetzelfde probleem en ik zou het niet weten
 
@Samstruwer ,

Beter een eigen draadje aanmaken, dit draadje is veel te oud, ik denk niet dat je hier nog een reactie op krijgt.
Met een beschrijving van je probleem en wat je al gedaan/gecontroleerd hebt,
 
Back
Top