This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip 80cc wat aanpassen?

Snellewielen

New Member
Ik ben om plan om een 80cc top performance cilinderkit te gooien onder mijn zip 50cc 4t 2v die 40kmph ging onbegrenst met a/b cdi.

Maar wat moet ik nou echt veranderen naast de cilinderkit? Ik heb gehoord sproeier, rollen, (trekveer, drukveer) maar moet ik ook de v-snaar vervangen dan of hoeft dat niet?
 
V-snaar vervangen is wel handig om gewoon weer een frisse nieuwe te hebben en je moet ook je luchtschroef wat bijstellen als je een andere sproeier neemt. Hoe kan het eigenlijk dat hij 40kmph gaat? Is dat niet erg zacht? Ik heb ook een a/b cdi met sproeier 80 en hij gaat 58kmph
 
Weet ik zelf ook niet, sommige zeggen miss is je cilinder slecht maar weet niet echt of dat kan
 
Het kan zijn dat je weinig compressie of druk hebt, ik zou je kleppen bijstellen en daarna een nieuwe cilinder en zuiger proberen.
 
Ik heb mijn kleppen 2 keer perfect afgesteld maar nogsteeds hetzelfde, daarom ga ik een 80cc tpr cilinder halen
 
@Snellewielen ik zou eerst kijken waaròm je nu maar 40 gaat. ja, je cilinder en ook je cilinderkop kunnen slecht zijn, vuil zijn... (compressie meten)
je vario en/of je v-snaar kunnen gaar zijn... (mijn V-snaar kòn nog, maar vervanging leverde mij een snelheidswinst van 4 à 5 km/u op, op een verder goeie Kymco. een verkeerde of te slappe band kan ook al 5 km kosten.

welke luchtschroef? een viertakt heeft een mengselschroef, geen luchtschroef.
 
Is het niet gewoon een “opgevoerde” ex snor? Mischien rijd je wel rond met varioring er in of een andere begrenzing