Zip 80cc wat aanpassen?

Snellewielen

New Member
Ik ben om plan om een 80cc top performance cilinderkit te gooien onder mijn zip 50cc 4t 2v die 40kmph ging onbegrenst met a/b cdi.

Maar wat moet ik nou echt veranderen naast de cilinderkit? Ik heb gehoord sproeier, rollen, (trekveer, drukveer) maar moet ik ook de v-snaar vervangen dan of hoeft dat niet?
 
Advertisement - register to remove this

V-snaar vervangen is wel handig om gewoon weer een frisse nieuwe te hebben en je moet ook je luchtschroef wat bijstellen als je een andere sproeier neemt. Hoe kan het eigenlijk dat hij 40kmph gaat? Is dat niet erg zacht? Ik heb ook een a/b cdi met sproeier 80 en hij gaat 58kmph
 
V-snaar vervangen is wel handig om gewoon weer een frisse nieuwe te hebben en je moet ook je luchtschroef wat bijstellen als je een andere sproeier neemt. Hoe kan het eigenlijk dat hij 40kmph gaat? Is dat niet erg zacht? Ik heb ook een a/b cdi met sproeier 80 en hij gaat 58kmph
Weet ik zelf ook niet, sommige zeggen miss is je cilinder slecht maar weet niet echt of dat kan
 
@Snellewielen ik zou eerst kijken waaròm je nu maar 40 gaat. ja, je cilinder en ook je cilinderkop kunnen slecht zijn, vuil zijn... (compressie meten)
je vario en/of je v-snaar kunnen gaar zijn... (mijn V-snaar kòn nog, maar vervanging leverde mij een snelheidswinst van 4 à 5 km/u op, op een verder goeie Kymco. een verkeerde of te slappe band kan ook al 5 km kosten.

V-snaar vervangen is wel handig om gewoon weer een frisse nieuwe te hebben en je moet ook je luchtschroef wat bijstellen als je een andere sproeier neemt. Hoe kan het eigenlijk dat hij 40kmph gaat? Is dat niet erg zacht? Ik heb ook een a/b cdi met sproeier 80 en hij gaat 58kmph
welke luchtschroef? een viertakt heeft een mengselschroef, geen luchtschroef.
 
Back
Top