Zip 80cc start niet en valt uit tijdens rijden als die start

Advertisement - register to remove this

Mijn vermoeden is een slechte ontsteking, valse lucht, verkeerd mengsel, oude benzine, lekke kleppen, geen compressie of een verstopte carburateur.

Wat is je afstelling? Sinds recent onderhoud werkt hij niet meer of heeft hij het gedaan.

Meer info anders wordt het gissen.
 
Mijn vermoeden is een slechte ontsteking, valse lucht, verkeerd mengsel, oude benzine, lekke kleppen, geen compressie of een verstopte carburateur.

Wat is je afstelling? Sinds recent onderhoud werkt hij niet meer of heeft hij het gedaan.

Meer info anders wordt het gissen.
Jaa het probleem is heb de scooter 5 dagen geleden gekocht. Daarna niet thuis maar heb 1 dag lange afstand mee gereden toen wou k weer aandoen deed die het niet. Heb bougie los gemaakt vervangen startte die weer. Ging ik 1 rondje rijden viel die uit en startte die niet meer . Heb het vermoeden dat het een vastloper is.
 
gitzwart, maar ging om de "neus", heb je daar een close up van? die lijkt me ook zwart. dan zou het mengsel in ieder geval niet te arm zijn! (hoofdoorzaak van warmlopers)
heb je getest of je bougie buiten de cilinder goed vonkte? (even de buitenkant tegen de cilinderkop aan houden)
en voor de goede orde: is het een 2t (zijn er ook geweest, toch) of een 4t? van wanneer is het beestje?
 
hoe staat het met de olie? peil/vers of bedorven? want zo zwart bij een 4t kan er ook sprake zijn van verbrande olie..
 
Back
Top