Zip 80cc snelheid

Ik heb een 80cc zip 2v uit 2016 alleen krijg ik de snelheid gewoon niet omhoog. (65gps)

Setup:
80cc polini
Naraku nokkenas
Malossi vario
Ducati geel doorgezaagd
8,3 gram rollen
Sproeier 84
Kleppen 0.10-0.12 ongeveer
Luchtschroef moet best een end open om motor draaiende en niet stotterend te houden.

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als je luchtschroef ver open moet toch mischien sproeier te groot.
Mijn zoon heeft 80cc zip en loopt goed met 80.
Is de kleur van de bougie mooi bruin?
Als richting zwart is dan kleinere sproeier

Heeft ie goede compressie? Moet echt flink zijn bij 80cc
Als ie wel hard trekt, dan zouden de rollen versleten kunnen zijn(beetje vierkant/plat) waardoor ze de vario niet helemaal meer dicht drukken.
Of de v snaar is erg versleten dus smaller dus komt minder hoog in vario. Meet de breedte eens op en vergelijk met nieuwe op webshop.
Succes
 
Klinkt een beetje tegenstrijdig. Meer lucht bij stationair en te weinig bij vol gas.

Je hebt het over minder lucht geven bij stationair, bedoel je dat je de luchtschroef dan indraait?
Post automatically merged:

Ik zou ook eens op valse lucht controleren bij rubberen inlaat. Die scheuren snel.
 
Luchtschroef moet echt ergens tussen 1 en 2 slagen staan. Als het veel meer is dan klopt er iets niet. Weet je zeker dat je choke uitgaat? Kun je voelen, hij moet naar paar min warm worden
Post automatically merged:

Compressie kan je ook voelen met kickstart. Moet echt voelen alsof je amper rond krijgt bij 80cc
 
Kickstart gaat best makkelijk ging altijd zwaar maar sinds mn nieuwe kickstart gaat die makkelijk. Zal zo even naar mn choke kijken.
Post automatically merged:

weet jij hoe ik kan checken of ik lekke kleppen heb? Zonder dat mn hele blok eraf moet.
 
je kunt gewoon de kleppendeksel er af halen als het blok er nog op zit. Kap bij voeten lost en ook in budybak klepje boven carberateur.
4 bouten los (maat 10). Die achter de cdi is wat lastig (cdi eruit). Die kun je vanaf boven ook met de hand draaien.
Dan tandwiel zo zetten dat streep rechtt omhoog wijst (naar rondje)
Dan voeler van 0.1 kijken of ertussen kan bij bovenste klep (inlaat). Beetje klep optillen met de speling die er is.
Onderste 0.15
 
dan moet de kop eraf en kun je eraan zuigen en voelen of ze vacuum trekken. Of vloeistof in inlaat / uitlaat laten lopen en kijken of het langs de klep lekt
Post automatically merged:

Is de doorgezaagde cdi wel goed doorgezaagd? Zie je het stukje koper zitten wat door is?
Post automatically merged:

Kan je mischien van iemand een andere carberateur lenen? Soms is de gasschuif zo versleten dat ie m niet meer helemaal naar boven trekt met de vacuum die erboven moet ontstaan
 
Alleen iemand enig idee hoe ik kan checken of ze lek zijn?
Zonder de boel te demonteren ? Door een lek test . Zelf heb ik voor dat doel , een oude bougie gesloopt , en in het ijzeren gedeelte een luchtslang aansluiting gesoldeerd . dan de zuiger net voor compressie stand , en blokkeer sleutel erop . Zet er dan eens 1 / 2 bar op . Hoor je in de in /uitlaat blazen , is de betreffende klep lek , hoor je hem flink in het carter blazen , heb je lekkage langs de zuigerveren .
Let wel iets blazen langs de veren is normaal , maar is minimaal .
Je zou het ook professioneel kunnen maken , door er een manometer op te zetten met een luchtkraantje , maar zover ben ik niet gegaan , was voor mij enkel indicatie , of er iets vervangen moest worden .
 
Back
Top