Hallo,
Ik heb afgelopen week mijn blok gereviseerd met nieuwe krukaslager, 80cc top performance, naraku nokenas, mallosi vertanding, en distributie ketting. Hierbij heb ik alles op tijd gezet voor een 4t v2. Dus streepje op tandwiel en door het visier van de koelkap op het puntje van 2t. Er zat geen handlijding bij de 80cc cilinder dus ik heb de s die op de zuiger staat naar beneden gemonteerd. Er stonden geen pijlen op de zuiger. Hierna heb ik alles er weer op gemonteerd en wilde ik hem gister starten. Ik hoor een vervelende tik en laat hem stationair lopen 1 minuut tik verdween. Ik vertrouwde het niet en heb een vriend gebeld. Die zij gelijk uit mekaar halen want de kleppen tikken tegen de zuiger. Ik heb mijn blok uit mekaar gehaald zie ik dat de bovenkant van de zuiger een paar lichten krassen heeft cilinder is nog in perfecte staat. Kan de zuiger zijn beschadigt doordat ik de s op de zuiger verkeerd heb gemonteerd? Of kan het ook ergens anders aan liggen.
Groeten nils
Hierop heeft de zuiger genoeg spatie voor hij de kop raakt , zo op de foto te zien , is het in de buurt van een mm . Is dit het hoogste punt ?
Kijk dan ook gelijk of het merkteken op het vliegwiel , overeen komt .
Hierop heeft de zuiger genoeg spatie voor hij de kop raakt , zo op de foto te zien , is het in de buurt van een mm . Is dit het hoogste punt ?
Kijk dan ook gelijk of het merkteken op het vliegwiel , overeen komt .
Ja het is het hoogste punt. Volgends mij heeft een zip geen merkteken op het vliegwiel. Je moet dan door de koelkap kijken en dan moet hij op puntje van 2t staan. Dus er hoeft geen extra voetpakking bij?
Zou ik niet doen , de pakking wordt nooit zover ingedrukt ( je hebt nu toch wel de pakking onder de cilinder zitten ? En komt dat merkteken overeen ? En je hebt toch genoeg speling in de boring van de koppakking , niet dat de zuiger de koppakking raakt , omdat deze over de boring van de cilinder komt ? Ik weet niet of je voor een 80 cc een andere pakking nodig hebt
Zou ik niet doen , de pakking wordt nooit zover ingedrukt ( je hebt nu toch wel de pakking onder de cilinder zitten ? En komt dat merkteken overeen ? En je hebt toch genoeg speling in de boring van de koppakking , niet dat de zuiger de koppakking raakt , omdat deze over de boring van de cilinder komt ? Ik weet niet of je voor een 80 cc een andere pakking nodig hebt
Zou ik niet doen , de pakking wordt nooit zover ingedrukt ( je hebt nu toch wel de pakking onder de cilinder zitten ? En komt dat merkteken overeen ? En je hebt toch genoeg speling in de boring van de koppakking , niet dat de zuiger de koppakking raakt , omdat deze over de boring van de cilinder komt ? Ik weet niet of je voor een 80 cc een andere pakking nodig hebt
Ja k hoorde toch echt een tik tijdens het starten. Krukas gecontroleerd op speling was perfect. Blok stond op tijd hoogste punt en 2t en streepje van tandwiel van nokas op puntje. Kleppen gecontroleerd waren niet lek of krom. Waar kan het dan nog aan liggen?
Als dit een gy6 139qmb is dan heb je te lange kleppen. Gy6 blok word in 2 varianten geleverd 139qma 139qmb maar ik weet dat ze 64mm kleppen hebben en 69mm dus je zult dan ff je oude kop moeten bekijken of er verschil in klep lengte zit. Heeft volgens mij te maken met egr/SLS
verbeter me als ik het verkeerd heb.
Mezoly Cilinderkop A-kwaliteit Mezoly 72cc cilinderkop voor scooters met een GY6 50cc 4 Takt motorblok waar een 72cc cilinder met 47mm boring op gemonteerd zit. De cilinderkop heeft lange (69mm) kleppen en is zonder SLS systeem uitgevoerd. Controleer voor het bestellen of je motor uitgevoerd...
Dit heeft volgens mij geen verschil in openen van de kleppen , bij de lange kleppen hoort een andere klepbrug .
Als je de verkeerde heb merk je dat gauw genoeg met stellen , stel boutje komt dan scheef op de klep .
De lichterhoogte wordt bepaald door de nokkenas , die bij lange en korte kleppen gelijk is
Als dit een gy6 139qmb is dan heb je te lange kleppen. Gy6 blok word in 2 varianten geleverd 139qma 139qmb maar ik weet dat ze 64mm kleppen hebben en 69mm dus je zult dan ff je oude kop moeten bekijken of er verschil in klep lengte zit. Heeft volgens mij te maken met egr/SLS
verbeter me als ik het verkeerd heb.
Mezoly Cilinderkop A-kwaliteit Mezoly 72cc cilinderkop voor scooters met een GY6 50cc 4 Takt motorblok waar een 72cc cilinder met 47mm boring op gemonteerd zit. De cilinderkop heeft lange (69mm) kleppen en is zonder SLS systeem uitgevoerd. Controleer voor het bestellen of je motor uitgevoerd...