Hallo,
Ik heb afgelopen week mijn blok gereviseerd met nieuwe krukaslager, 80cc top performance, naraku nokenas, mallosi vertanding, en distributie ketting. Hierbij heb ik alles op tijd gezet voor een 4t v2. Dus streepje op tandwiel en door het visier van de koelkap op het puntje van 2t. Er zat geen handlijding bij de 80cc cilinder dus ik heb de s die op de zuiger staat naar beneden gemonteerd. Er stonden geen pijlen op de zuiger. Hierna heb ik alles er weer op gemonteerd en wilde ik hem gister starten. Ik hoor een vervelende tik en laat hem stationair lopen 1 minuut tik verdween. Ik vertrouwde het niet en heb een vriend gebeld. Die zij gelijk uit mekaar halen want de kleppen tikken tegen de zuiger. Ik heb mijn blok uit mekaar gehaald zie ik dat de bovenkant van de zuiger een paar lichten krassen heeft cilinder is nog in perfecte staat. Kan de zuiger zijn beschadigt doordat ik de s op de zuiger verkeerd heb gemonteerd? Of kan het ook ergens anders aan liggen.
Groeten nils
Ik heb afgelopen week mijn blok gereviseerd met nieuwe krukaslager, 80cc top performance, naraku nokenas, mallosi vertanding, en distributie ketting. Hierbij heb ik alles op tijd gezet voor een 4t v2. Dus streepje op tandwiel en door het visier van de koelkap op het puntje van 2t. Er zat geen handlijding bij de 80cc cilinder dus ik heb de s die op de zuiger staat naar beneden gemonteerd. Er stonden geen pijlen op de zuiger. Hierna heb ik alles er weer op gemonteerd en wilde ik hem gister starten. Ik hoor een vervelende tik en laat hem stationair lopen 1 minuut tik verdween. Ik vertrouwde het niet en heb een vriend gebeld. Die zij gelijk uit mekaar halen want de kleppen tikken tegen de zuiger. Ik heb mijn blok uit mekaar gehaald zie ik dat de bovenkant van de zuiger een paar lichten krassen heeft cilinder is nog in perfecte staat. Kan de zuiger zijn beschadigt doordat ik de s op de zuiger verkeerd heb gemonteerd? Of kan het ook ergens anders aan liggen.
Groeten nils