Zip 80cc maximale performance

Frank Mooier1

New Member
Ik heb een zip 80cc 4t
setup:
80cc top performance
Naruka nokkenas
Originele carburateur met sproeier 92
En een powerfilter
Een polini variateur
7,5gram malossi rollen
Malossi v snaar
originele koppeling met malossi torquedriver
Malossi witte drukveer
Malossi koppelingshuis
Kleppen 10 inlaat 15 uitlaat
Uitlaat technigas
ducati rode cdi

de scooter gaat 90 op zijn max en loopt perfect maar ik wil wel wat meer trekkracht ik had gelezen dat je de kleppen misschien op een andere maat kan zetten ik heb 10 10 al geprobeerd maar heeft geen verschil en hij loopt alleen maar warm ik zat te denken aan een performance 4t carburateur maar heb geen flouw idee wat ik dan moet hebben
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je er het maximale al een beetje uit hebt voor een 4T. Vertanding kan wat doen in je top en welke trekveren zitten er in de koppeling? Malossi wit/omega geel zou moeten volstaan voor iets meer toeren bij vertrek.
 
Met een grotere carb ga je meer pk's maken ja. Alleen weet ik niet wat voor een carb erop past. Misschien een van een piaggio/vespa motorscooter?
 
Denk dat je er het maximale al een beetje uit hebt voor een 4T. Vertanding kan wat doen in je top en welke trekveren zitten er in de koppeling? Malossi wit/omega geel zou moeten volstaan voor iets meer toeren bij vertrek.
Ik heb er nu malossi rood in zitten maar ben er niet tevreden mee dus ik ga er 1500rpm van naruka in zetten
Post automatically merged:

Met een grotere carb ga je meer pk's maken ja. Alleen weet ik niet wat voor een carb erop past. Misschien een van een piaggio/vespa motorscooter?
Ik denk ook dat een grotere carburateur de enige optie is alleen weet ik niet wat ik dan moet hebben ik dacht gewoon een van een 125cc of een 100cc maar het moet ook passent te maken zijn voor het spruitstuk of ik moet zelf een spruitstuk maken iemand een idee wat voor carburateur ik nodig heb?
 
Last edited:
Denk dat deze wel een merkbaar verschil maakt https://www.zandri.nl/carburateur-e...UxMxckZYnYX6cdPLElyOqd10ebdxvceBoCCZIQAvD_BwE
Als je groter gaat heeft het denk ik geen nut meer, behalve dat je dan nog meer gaat verbruiken

Er zijn voor deze meerdere soorten spruitstukken te koop
24mm carburateur heb ik een tijdje geleden geprobeerd maar die is net te groot ik zat zelf te denken aan deze https://www.ebay.co.uk/itm/Carburet...-Stroke-Scooter-All-Model-Years-/264837800058
 
Ik heb een zip 80cc 4t
setup:
80cc top performance
Naruka nokkenas
Originele carburateur met sproeier 92
En een powerfilter
Een polini variateur
7,5gram malossi rollen
Malossi v snaar
originele koppeling met malossi torquedriver
Malossi witte drukveer
Malossi koppelingshuis
Kleppen 10 inlaat 15 uitlaat
Uitlaat technigas
ducati rode cdi

de scooter gaat 90 op zijn max en loopt perfect maar ik wil wel wat meer trekkracht ik had gelezen dat je de kleppen misschien op een andere maat kan zetten ik heb 10 10 al geprobeerd maar heeft geen verschil en hij loopt alleen maar warm ik zat te denken aan een performance 4t carburateur maar heb geen flouw idee wat ik dan moet hebben
Bizar 90km ik heb soort zelfde setup 80cc HRR naraku nokken as polini vario 8g rollen sproeier 82 en technigas uitlaat en euro begrenzer met afstand bediening loop maar 65
En heb een dip bij het wegrijden knallen uit uitlaat
 
Bizar 90km ik heb soort zelfde setup 80cc HRR naraku nokken as polini vario 8g rollen sproeier 82 en technigas uitlaat en euro begrenzer met afstand bediening loop maar 65
En heb een dip bij het wegrijden knallen uit uitlaat

Voor zijn setup is 90 wel normaal.

En als ik zie dat je een soortgelijke setup hebt denk ik dat er zeker iets mis is, of is het toevallig een snor?
 
Volgens mij doet de orignele uitlaat het sws beter, wat je ook kan doen is een 4v kop kopen met kabelboom, maar dan ben je wel veel geld kwijt
 
Ja is een snor
Maar zou niet uit moeten maken vertanding is allemaal hetzelfde

Weet je het wel heel zeker? Ik heb namelijk veel zippies gezien met een snor vertanding.

Trouwens snor tuning is hier niet toegestaan, maar aangezien je niet hebt gevraagd hoe je hem moet opvoeren denk ik dat het oke is.
 
Ik heb een zip 80cc 4t
setup:
80cc top performance
Naruka nokkenas
Originele carburateur met sproeier 92
En een powerfilter
Een polini variateur
7,5gram malossi rollen
Malossi v snaar
originele koppeling met malossi torquedriver
Malossi witte drukveer
Malossi koppelingshuis
Kleppen 10 inlaat 15 uitlaat
Uitlaat technigas
ducati rode cdi

de scooter gaat 90 op zijn max en loopt perfect maar ik wil wel wat meer trekkracht ik had gelezen dat je de kleppen misschien op een andere maat kan zetten ik heb 10 10 al geprobeerd maar heeft geen verschil en hij loopt alleen maar warm ik zat te denken aan een performance 4t carburateur maar heb geen flouw idee wat ik dan moet hebben
waarom heb je zo'n tering grote sproeier, ik heb nu 84 op mijn 80cc zip maar wil naar 86 of 88 voor meer knallen uit mijn akra
Post automatically merged:

Ik heb een zip 80cc 4t
setup:
80cc top performance
Naruka nokkenas
Originele carburateur met sproeier 92
En een powerfilter
Een polini variateur
7,5gram malossi rollen
Malossi v snaar
originele koppeling met malossi torquedriver
Malossi witte drukveer
Malossi koppelingshuis
Kleppen 10 inlaat 15 uitlaat
Uitlaat technigas
ducati rode cdi

de scooter gaat 90 op zijn max en loopt perfect maar ik wil wel wat meer trekkracht ik had gelezen dat je de kleppen misschien op een andere maat kan zetten ik heb 10 10 al geprobeerd maar heeft geen verschil en hij loopt alleen maar warm ik zat te denken aan een performance 4t carburateur maar heb geen flouw idee wat ik dan moet hebben
waarom heb je zo'n tering grote sproeier, ik heb nu 84 op mijn 80cc zip maar wil naar 86 of 88 voor meer knallen uit mijn akra
 
Bizar 90km ik heb soort zelfde setup 80cc HRR naraku nokken as polini vario 8g rollen sproeier 82 en technigas uitlaat en euro begrenzer met afstand bediening loop maar 65
En heb een dip bij het wegrijden knallen uit uitlaat
Dat komt door je begrenzer waarschijnlijk
 
Nope. Je hebt dan waarschijnlijk gewoon een snor vertanding of er is iets goed mis.
snor en brom vertanding zijn hetzelfde op een 4t, op de 2t modellen niet
Post automatically merged:

Ik heb een zip 80cc 4t
setup:
80cc top performance
Naruka nokkenas
Originele carburateur met sproeier 92
En een powerfilter
Een polini variateur
7,5gram malossi rollen
Malossi v snaar
originele koppeling met malossi torquedriver
Malossi witte drukveer
Malossi koppelingshuis
Kleppen 10 inlaat 15 uitlaat
Uitlaat technigas
ducati rode cdi

de scooter gaat 90 op zijn max en loopt perfect maar ik wil wel wat meer trekkracht ik had gelezen dat je de kleppen misschien op een andere maat kan zetten ik heb 10 10 al geprobeerd maar heeft geen verschil en hij loopt alleen maar warm ik zat te denken aan een performance 4t carburateur maar heb geen flouw idee wat ik dan moet hebben
als je echt alles eruit wil halen zou ik een malossi cilinder monteren, deze zou wel een verschil moeten maken aangezien dat die vab aluminium is ipv de gietijzeren tp
 
Back
Top