Zip 80cc maken maar hoe

Mehmet2ran

New Member
ik wil dus 80cc bestellen voor me zip maar ik twijfel nog een beetje wat ik moet halen. Ik wil 80cc malossi halen maar ik zie dat veel mensen zeggen dat er goedkopere alternatieven zijn en dat ze niet veel verschil hebben dus welke zou ik dan het beste kunnen kopen? Ik wil ook een naraku nokkenas halen omdat ie naast de malossi nokkenas toch ook wel de beste is. Ik ga ook nieuwe rolletjes halen maar ik weet niet welke goed zijn aangezien ik daar niet zoveel verstand van heb. Welke rolletjes zal ik bestellen? Ik wil ook een begrenzer maar ik wil niet een hele dure dus weet iemand misschien een goeie begrenzer die niet al te prijzig is? Voor de rest weet ik niet wat ik nog meer nodig heb dus als ik iets ben vergeten dat ik nodig heb voor de 80cc hoor ik het graag. Kan iemand me helpen. Ik heb een 4t2v cab
 
Advertisement - register to remove this

80cc cilindertje boeit niet echt heel veel, goedkopere alternatieven zijn de DR en TP, heb zelf een HRR cilinder van jps gekocht.

De naraku nokkenas is de beste nokkenas voor de prijs, dus die wordt aangeraden.

Malossi rollen zijn van mijn ervaringen het best, afstelling verschilt per scooter maar meestal zijn 7.2/7.5 met een malossi multivar goed. Met standaard vario is 6.5 wel goed. Je kunt meerdere maten kopen en testen welke het beste werken.

De beste begrenzer is de +- begrenzer met afstandsbediening, maar als je geen groot budget hebt kun je voor een dmp/mezoly begrenzer gaan, ookal is dat niet echt aan te raden.

Voor de rest heb je alleen een blokkeersleutel nodig om je rollen te veranderen en je distributieketting los te zetten, een voelermaat om je kleppen te stellen en gereedschap zoals ratels, inbussen en schroevendraaiers, en evt een slagmoer. Verder is de cilinder en nokkenas prima genoeg voor een redelijke 80cc.
 
Back
Top