Zip 80cc luchtfilter aanpassing

MPeters

Well-Known Member
Deze kleur ziet er al veel beter uit dan die met sproeier 88. Hoe reed hij? En reed hij beter dan met 88?
Ja reed wel beter. Met 88 iets mindere gasreactie en meer plofjes uit de uitlaat. Met 86 betere gasreactie en minder plofjes maar nogsteeds wel een paar. Hij zingt wel als je het gas volledig opendraait haha
 
Ja reed wel beter. Met 88 iets mindere gasreactie en meer plofjes uit de uitlaat. Met 86 betere gasreactie en minder plofjes maar nogsteeds wel een paar. Hij zingt wel als je het gas volledig opendraait haha
Je kan dan even kijken of 84 nog iets is en de plofjes verminderen. Kun je ook gewoon weer naar de kleur van je bougie kijken. Wat bedoel je met zingen?
 

MPeters

Well-Known Member
Je kan dan even kijken of 84 nog iets is en de plofjes verminderen. Kun je ook gewoon weer naar de kleur van je bougie kijken. Wat bedoel je met zingen?
Probeer 84 ook wel een keer dan. Met zingen bedoel ik gewoon het geluid wat ie maakt, klinkt gewoon lekker. Niet de lagers haha
 

Emirhan

Active Member
De kleur van de bougies kan je pas accuraat aflezen wanneer je een lange stuk vol gas hebt gereden en ook een belaalde temperatuur hebt bereikt. Sproeier erin, een rondje rijden en bougie checken is niet voldoende. 80cc piaggio met snelle nokkenas slingert tussen de 84 en 86, ik monteer er altijd eerst 86 in met wat meer lucht; indd begrenzingen uit luchtfilter halen en element halen met wat meer airflow.
 

MPeters

Well-Known Member
De kleur van de bougies kan je pas accuraat aflezen wanneer je een lange stuk vol gas hebt gereden en ook een belaalde temperatuur hebt bereikt. Sproeier erin, een rondje rijden en bougie checken is niet voldoende. 80cc piaggio met snelle nokkenas slingert tussen de 84 en 86, ik monteer er altijd eerst 86 in met wat meer lucht; indd begrenzingen uit luchtfilter halen en element halen met wat meer airflow.
Klopt, de fotos van bougies die k gestuurd heb zijn allemaal na een ritje van ongv 3km. Zit nu met een 86, polini luchtfilter en twee extra gaten van 10mm naast t bestaande gat.
 

MPeters

Well-Known Member
Waar heb je die gaten precies geboord?
Staat boven jou reply uitgelegd. Aan de binnenkant van t luchtfilter naast het grote gat wat er al zit een paar extra gaten geboord. Weet nu nogsteeds niet of je er zoveel profijt van hebt. Maar je kunt ze altijd weer dichtplakken met ducttape
 

DramaChase

New Member
Staat boven jou reply uitgelegd. Aan de binnenkant van t luchtfilter naast het grote gat wat er al zit een paar extra gaten geboord. Weet nu nogsteeds niet of je er zoveel profijt van hebt. Maar je kunt ze altijd weer dichtplakken met ducttape
Ja ik had er eerst een andere lucht filter op zo een open maar heb nu de standaard er terug op en nu begint die in te houden dus ik vermoed dat die te weinig lucht krijgt.
 

MPeters

Well-Known Member
Ja ik had er eerst een andere lucht filter op zo een open maar heb nu de standaard er terug op en nu begint die in te houden dus ik vermoed dat die te weinig lucht krijgt.
Oh ja powerfilter is niks om dagelijks mee te rijden. Je kan een malossi luchtfilter matje halen die laat wel wat meer lucht door. Of wat extra gaten boren zoals ik zei
 

DramaChase

New Member
Oh ja powerfilter is niks om dagelijks mee te rijden. Je kan een malossi luchtfilter matje halen die laat wel wat meer lucht door. Of wat extra gaten boren zoals ik zei
Ja ik heb nu een Polini matje gehaald zal wel beetje het zelfde zijn als Malossi en heb ook 2 extra gaten geboord en rubbere inlaat eruit gegooid. Daarnaast nog sproeier 86 en 88 gekocht en een bougie. Rij nu met sproeier 84 maar wil nu met lucht en benzine even opnieuw gaan afstellen helemaal.
 

MPeters

Well-Known Member
Ja ik heb nu een Polini matje gehaald zal wel beetje het zelfde zijn als Malossi en heb ook 2 extra gaten geboord en rubbere inlaat eruit gegooid. Daarnaast nog sproeier 86 en 88 gekocht en een bougie. Rij nu met sproeier 84 maar wil nu met lucht en benzine even opnieuw gaan afstellen helemaal.
Ja daarmee moet t wel goedkomen. Ff een combinatie van dingen proberen. Succes ermee
 

DramaChase

New Member
Ja daarmee moet t wel goedkomen. Ff een combinatie van dingen proberen. Succes ermee
Vandaag nieuwe onderdelen erin gezet loopt goed maar begint nu olie eruit te gooien boven via dat tuutje waar een slangentje op zit naar je lucht filter en niet weinig ook olie druk te hoog dan?
 

MPeters

Well-Known Member
Vandaag nieuwe onderdelen erin gezet loopt goed maar begint nu olie eruit te gooien boven via dat tuutje waar een slangentje op zit naar je lucht filter en niet weinig ook olie druk te hoog dan?
Zou ik niet durven te zeggen. Olie druk blijft altijd gwn t zelfde. Miss heb je teveel olie erin gedaan, of het plaatje in t kleppendeksel is lek maar lijkt me niet zomaar te gebeuren. Misschien omdat je m eraf heb gehaald dat alles wat nog in t slangetje zat verzamelde en er later uitspoot? Mijn zip blaast ook altijd wel beetje olie mee maar is te overzien.
 

DramaChase

New Member
Zou ik niet durven te zeggen. Olie druk blijft altijd gwn t zelfde. Miss heb je teveel olie erin gedaan, of het plaatje in t kleppendeksel is lek maar lijkt me niet zomaar te gebeuren. Misschien omdat je m eraf heb gehaald dat alles wat nog in t slangetje zat verzamelde en er later uitspoot? Mijn zip blaast ook altijd wel beetje olie mee maar is te overzien.
Hmm olie peil is goed, plaatje in kleppendeksel is verder niet lek slangetje spuit al paar dagen redelijk wat olie eruit. Dus is wel te veel voor een normaal iets had er namelijk zelfs 7 maanden geen slangetje opzitten en toen pas 1 op de andere dag begon die er olie uit te gooien en is ook niet meer gestopt.

Ik dacht misschien aan zuigerveren verrot maar zijn pas 8 maanden oud en als ze slijten dan zou het langzaamaan pas druk op moeten gaan bouwen en niet op de een of andere dag lijkt me.
 

iVision

Member
De kleur van de bougies kan je pas accuraat aflezen wanneer je een lange stuk vol gas hebt gereden en ook een belaalde temperatuur hebt bereikt. Sproeier erin, een rondje rijden en bougie checken is niet voldoende. 80cc piaggio met snelle nokkenas slingert tussen de 84 en 86, ik monteer er altijd eerst 86 in met wat meer lucht; indd begrenzingen uit luchtfilter halen en element halen met wat meer airflow.
Ik zit nu met hetzelfde probleem (bekijk mijn post) heb een 80cc met 7.2 rolletjes, malossi multivar, witte drukveer en sproeier 82 en gaat maar 64km/h op gps. Wil mijn luchtfilter ontgrenzen alleen wat zit dat aanzuigrubber er nog in die wil ik eruit halen en lees ik online dat er nog een begrenzing in de slang naar de carburateur kan zitten?
 

Emirhan

Active Member
Ik zit nu met hetzelfde probleem (bekijk mijn post) heb een 80cc met 7.2 rolletjes, malossi multivar, witte drukveer en sproeier 82 en gaat maar 64km/h op gps. Wil mijn luchtfilter ontgrenzen alleen wat zit dat aanzuigrubber er nog in die wil ik eruit halen en lees ik online dat er nog een begrenzing in de slang naar de carburateur kan zitten?
Bij de injectie varianten heb je indd begrenzing van luchtfilter naar gasklephuis maar dat is voor 2v (model met origineel kickstart) niet van toepassing. Aanzuigrubber indd er wel uit
Post automatically merged:

Bij de injectie varianten heb je indd begrenzing van luchtfilter naar gasklephuis maar dat is voor 2v (model met origineel kickstart) niet van toepassing. Aanzuigrubber indd er wel uit
Spr 84 iig als je hem ontgrensd omdat er natuurlijk meer lucht bij komt
 
Advertisement - register to remove this
Top