Zip 80cc loopt maar 70-75

Speedyzip2t

New Member
Beste mensen,
Ik heb een Piaggio zip 4T 2V 80cc
Maar ik loop al een poosje tegen een probleem aan mijn scooter gaat niet harder dan 70-75.
Dit is mijn Setup :
Ducati cdi onbegrensd.
Tp 80cc.
Malossi vario (6,7 gr rollen) (was 2t multivar maar is zelfde afmeting)
Naraku nokkenas.
Witte drukveer met rode trekveren.
Malossi vertanding ( secundair)
Sproeier 86
Gaten in luchtfilter want anders tikt hij met moeite de 70 aan.
Vorige week reed ik met sproeier 82 en 7,2 gr rollen. Hierdoor reed hij Max 70 met meewind.
Een maat van me heeft een 50cc zip met malossi vertanding en die trekt net zo snel op als mijn 80cc helaas...
Ik heb overal naar gekeken en ik kom er niet uit.
iemand een idee wat er mis is? Als ik alle filmpjes op YouTube kijk zijn ze 2x sneller. Top minimaal 80/90 zonder malossi vertanding. Terwijl ik er ook nog een andere vertanding in heb zitten....
Klepspeling is overigens 0.10/0.15
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Mvg Floris Akker alvast bedankt .
 
Advertisement - register to remove this

Een gele originele BROM CDI, Doorgezaagd. Deze schijnen in de praktijk ietsjes meer toeren te maken dan een Grijze Standaard Ontgrensd. Waardoor je top iets sneller zal zijn. Ik schat met jouw setup 5 a 10km. Je wint sowieso wat meer toeren, en ietsjes meer snelheid. Ook kan je iets hoger in je rollen gaan voor een 80cc. Probeer anders 7.8.
 
Een gele originele BROM CDI, Doorgezaagd. Deze schijnen in de praktijk ietsjes meer toeren te maken dan een Grijze Standaard Ontgrensd. Waardoor je top iets sneller zal zijn. Ik schat met jouw setup 5 a 10km. Je wint sowieso wat meer toeren, en ietsjes meer snelheid. Ook kan je iets hoger in je rollen gaan voor een 80cc. Probeer anders 7.8.
Dag bedankt voor je reactie,
Ook dit heb ik al geprobeerd maakt niet veel verschil helaas.... Zou het kunnen dat ik een 2t multivar er op heb zitten? De scooterzaak meende dat dat hetzelfde was...
 
Is ook hetzelfde. Zowel voor 2t als voor 4t
Oké, en maakt het qua drukveer dan geen verschil? Een witte voor een 2t is dan hetzelfde als een witte voor een 4T?
want op internet staat bij zo’n multivar set niet dat het ook voor een 4T is..... heel vreemd
 
Back
Top