Zip 80cc cilinder en ecu.

Hoi scooterforum,

Ik heb een zip 4t e5 brom nieuw gehaalt, opvoeren is enorm duur en lastig. Ik zit te denken om een 80cc eronder te gooien alleen weet ik niet wat ik allemaal moet halen om het compleet te maken, wat zou mijn topsnelheid en trekkracht nu zijn? Zijn er ook begrenzers die op die afstelling past? Iets wat ik niet goed begrijp is dat ik veel zie over 2v, 3v en 4v kleppen, wat is dit precies en hoe weet ik welke ik heb?
Dit is heel veel gevraagd maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Aidan384838

Well-Known Member
Hoi scooterforum,

Ik heb een zip 4t e5 brom nieuw gehaalt, opvoeren is enorm duur en lastig. Ik zit te denken om een 80cc eronder te gooien alleen weet ik niet wat ik allemaal moet halen om het compleet te maken, wat zou mijn topsnelheid en trekkracht nu zijn? Zijn er ook begrenzers die op die afstelling past? Iets wat ik niet goed begrijp is dat ik veel zie over 2v, 3v en 4v kleppen, wat is dit precies en hoe weet ik welke ik heb?
Dit is heel veel gevraagd maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Mvg.

Trekkracht neemt zeker toe. Topsnelheid niet echt erg. Je moet em helemaal opnieuw afstellen. Kost je wel 250 euro
En wat je met kleppen bedoelt.
2v zijn 2 kleppen
3v zijn 3 kleppen
4v zijn 4 kleppen
Over het algemeen heb je met 4v meer kracht hoe dat kan weet ik zo niet. Maar het is zo.
En welke je hebt zou je even rond moeten vragen dat weet ik ook niet.
 
Trekkracht neemt zeker toe. Topsnelheid niet echt erg. Je moet em helemaal opnieuw afstellen. Kost je wel 250 euro
En wat je met kleppen bedoelt.
2v zijn 2 kleppen
3v zijn 3 kleppen
4v zijn 4 kleppen
Over het algemeen heb je met 4v meer kracht hoe dat kan weet ik zo niet. Maar het is zo.
En welke je hebt zou je even rond moeten vragen dat weet ik ook niet.
Als ik een 80cc cilinder haal en erop zet heeft het dan ookal veel verschil of nog niet omdat er een normale brom ecu inzit die begrensd is, wat moet er allemaal verder aan de afstelling gebeuren en hoeveel zou dit samen ongeveer kosten?
Haalt die met redelijke afstelling en 80cc cilinder de 70 tot 80 aan?
 

MrHeinz

Active Member
Ik vraag me af of je 'zomaar' een 80cc op een e5 blok kan monteren. M.i. moet je dan minimaal een aangepaste ecu hebben om voldoende brandstof in te laten spuiten.

Geen koopje overigens:
 
Ik vraag me af of je 'zomaar' een 80cc op een e5 blok kan monteren. M.i. moet je dan minimaal een aangepaste ecu hebben om voldoende brandstof in te laten spuiten.

Geen koopje overigens:
Ja klopt, mijn vraag is dan ook als dat wel kan op een e5, ik ga er vanuit van wel omdat de malossi ecu voor een e5 80 cilinder is maar ik weet het niet zeker, zou de ecu van malossi ook passen als je de scooter nog standaart hebt
 

Brute-Force

Black Bullet.
Hoi scooterforum,

Iets wat ik niet goed begrijp is dat ik veel zie over 2v, 3v en 4v kleppen, wat is dit precies en hoe weet ik welke ik heb?
Als jij niet weet wat je gekocht heb ?? Lekkere Dealer heb je dan.
EEN beetje Scooterzaak vertel je precies wat je je heb gekocht , en ook wat de Mogelijkheden zijn .
Geen boekje bij je Scooter gekregen ??
Ga eens naar de Website van DDL Tuning , daar vind je genoeg duidelijke informatie i.p.v die Scooter schuivers met nul komma nul verstand
 

Sparky

Well-Known Member
Roger Trading is wel heel erg zeker van z'n zaak.
Hij noemt zichzelf de beste Vespa Specialist en beweert:

Met deze combinatie steek je die scooter van je een vette habanero in zijn r**t, wat een power!

Dit terwijl deze ECU nog steeds niet op de markt gebracht is.
Wil je power, koop een motor want de power die je met dit kitje gaat bereiken zal wel reuze tegen vallen!

ECU240,95 Euro
Vario 64,95 Euro
Cilinder/zuiger/pakkingen237,95 Euro
+____________
Totaal maar liefst543,85 Euro
 
Last edited:
Roger Trading is wel heel erg zeker van z'n zaak.
Hij noemt zichzelf de beste Vespa Specialist en beweert:



Dit terwijl deze ECU nog steeds niet op de markt gebracht is.
Wil je power, koop een motor want de power die je met dit kitje gaat bereiken zal wel reuze tegen vallen!

ECU240,95 Euro
Vario 64,95 Euro
Cilinder/zuiger/pakkingen237,95 Euro
+____________
Totaal maar liefst543,85 Euro
Wat een toppers zijn jullie allemaal op dit platform, heel erg bedankt, ik zal ook dat boekje even goed doorlezen die ik erbij heb gekregen, toen ik de scooter haalde kreeg ik wel informatie maar niet heel erg veel
Post automatically merged:

Als jij niet weet wat je gekocht heb ?? Lekkere Dealer heb je dan.
EEN beetje Scooterzaak vertel je precies wat je je heb gekocht , en ook wat de Mogelijkheden zijn .
Geen boekje bij je Scooter gekregen ??
Ga eens naar de Website van DDL Tuning , daar vind je genoeg duidelijke informatie i.p.v die Scooter schuivers met nul komma nul verstand
Ik heb op ddl tuning gekeken en zag daar ook de 80cc cilinders die passen ook op e5 passen en op 2v 3v en 4v. Als ik de 80cc ecu haal en de 80cc cilinder wat gebeurt er dan ongeveer met de snelheid etc en is dat het enige wat anders moet worden of ook de nokkenas en vertandingen?
Verder heel erg bedankt
 
Last edited:

Brute-Force

Black Bullet.
Stuur eens een E-Mail naar Dennis van DDL Tuning , zeg wat je wensen zijn , dan kan Dennis een passend pakket voor je samenstellen , en een prijsopgave doen .
En Uhhh ... Dennis is geen koekenbakker.
 
Stuur eens een E-Mail naar Dennis van DDL Tuning , zeg wat je wensen zijn , dan kan Dennis een passend pakket voor je samenstellen , en een prijsopgave doen .
En Uhhh ... Dennis is geen koekenbakker.
Ja ga ik gelijk doen, ' de power die je met dit kitje gaat bereiken zal wel reuze tegen vallen!' Zal dit samen met de 80cc cilinder niet zo zijn of hetzelfde
 

MrHeinz

Active Member
Roger Trading is wel heel erg zeker van z'n zaak.
Hij noemt zichzelf de beste Vespa Specialist en beweert:



Dit terwijl deze ECU nog steeds niet op de markt gebracht is.
Wil je power, koop een motor want de power die je met dit kitje gaat bereiken zal wel reuze tegen vallen!

ECU240,95 Euro
Vario 64,95 Euro
Cilinder/zuiger/pakkingen237,95 Euro
+____________
Totaal maar liefst543,85 Euro
Ik vond een Piaggio 4T 2V met 80cc en het hele pretpakket best wel snel hoor. Als een IGET daarbij in de buurt komt is het de moeite nog wel waard.

Ja, een tweetakt met een DR70 en Yasuni R is sneller voor de helft van het geld. Maar ja, times are changing.
 
Stuur eens een E-Mail naar Dennis van DDL Tuning , zeg wat je wensen zijn , dan kan Dennis een passend pakket voor je samenstellen , en een prijsopgave doen .
En Uhhh ... Dennis is geen koekenbakker.
Ik heb een mail gestuurd alleen er is nog niet gereageerd, zijn dit de juiste spullen( foto hieronder) zoja kom ik weer op dat probleem met hoeveel kleppen omdat de ecu alleen te vinden is voor 3v.
 

Attachments

  • Screenshot_20220608-230752_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220608-230752_Samsung Internet.jpg
    70.7 KB · Views: 6
  • Screenshot_20220608-230651_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220608-230651_Samsung Internet.jpg
    73.8 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this
Top