Zip 80cc 4t uitlaat Plopt en start niet meer

Tino.ed9

New Member
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds kort een zip piaggio 80cc 4t 2v uit 2010 met een begrenzer gehaald op marktplaats. Alles deed het nog alleen had het moeite om stationair te lopen. Ik had zelf nog een Jamarcol 2v thuis liggen dus deed ik hem er eens op om te kijken hoe dat zou rijden. Even een test rit gedaan geen problemen, toen ik heb weer ging starten had hij al moeiten om aan te gaan en vond het al best raar. Toen ik naar huis toe reed plofte mijn uitlaat en stond hij even stil, gelijk de standaard uitlaat eronder gezet en ook weer met moeite aangekregen. Test rit gedaan niet eens een blokje om en een kwam een harde knal van onder vandaan (weet niet zeker of het mijn uitlaat was of van mijn cilinder/cilinderkop) en starte hij niet meer en hoorde ik alleen de bendix draaien in mijn carterkap. Wat zou ik nu moet checken of vervangen ?
 
Advertisement - register to remove this

Kik eens of hij nog vonkt , of je compressie hebt , en of de bougie nat wordt met starten. Dat is een begin.
Had net gekeken hoor de start motor nog draaien, en de kick kan ik zelf met mijn hand naar beneden doen. (Had een video gemaakt maar ik kan hem er niet bij doen.)
Post automatically merged:

Zojuist mijn bougie nagekeken, en hij lag er ook daadwerkelijk uit. Weet iemand hoe dit komt ?
Post automatically merged:

Ook zie ik als ik mijn Carterkap eraf haal dat mijn Bendix steeds los gaat, nu ik de bougie goed heb gezet, wilt hij hem wel aanslaan maar lukt het niet. Maar ben ik ook bang dat als hij aan gaat de bendix los komt te zitten.
 
Last edited:
Je kan waarschijnlijk je bendix niet gebruiken omdat : deze aan het uiteinde gelagerd wordt in de carter kap , welke je er nu af hebt gehaald , dan zit hij scheef en los.
Post automatically merged:

Zojuist mijn bougie nagekeken, en hij lag er ook daadwerkelijk uit. Weet iemand hoe dit komt ?

Je bedoelt dat je geen vonk hebt , of dat hij uit de cilinder kop is?
 
Je kan waarschijnlijk je bendix niet gebruiken omdat : deze aan het uiteinde gelagerd wordt in de carter kap , welke je er nu af hebt gehaald , dan zit hij scheef en los.
Post automatically merged:



Je bedoelt dat je geen vonk hebt , of dat hij uit de cilinder kop is?
Geen idee hoe maar hij lag er met de bobine uit. Schroef draad niet kapot of beschadigd, maar wel een zwarte bougie. Nieuwe bougie in gezet Bendix op zijn plek gezet en hij deed het weer. Alleen als ik reed stond hij niet goed stationair en verloor hij toeren als ik vol gas gaf en viel hij soms uit.
 
Back
Top