Zip 80cc 4t 2v Loopt maar 60.

LucasLavrijsen

New Member
Hallo, ik heb een vraag.

Ik heb laatst een 80cc cilinder van DR op mijn Piaggio Zip 4t 2v gezet. Nu is het probleem dat deze niet sneller wil gaan dan 60 gps.
Ik heb al verschillende sproeiers en rollen geprobeerd maar hij gaat maar niet sneller.
Ik heb sproeier 80, 86 en 92 geprobeerd. En rollen 6.1, 7.2 en 8.4. Momenteel zit er een malossi multivar in met 8.4gr sproeier 86 en een witte drukveer en originele trek veertjes. Ik heb een originele piaggio ingezaagde cdi maar heb ook al ingezaagde gele stekker geprobeerd en het maakt geen verschil.
Kleppen staan op 10:15.

Iemand een idee waardoor dit probleem kan komen?
 
Advertisement - register to remove this

Dit zijn een beetje moeilijke termen voor mij haha. Maar ik heb dat ie tot de 50-55 kph lage touren rijd en dan ineens overspringt naar hoge touren voor 5kph en dan stopt ie gwn met klimmen bij de 62 op de teller.
ik zou ze maar eens leren begrijpen, dus verder opzoeken wat ze betekenen dan.
als ik dat verhaal naast het jouwe leg, zijn jouw rollen te zwaar. maar het kan ook met je snaar te maken hebben: is je snaar goed en heb je je multivar er goed op geshimmed (nog een moeilijk woord, maar kan je ook opzoeken en kan ook uitmaken).
 
ik zou ze maar eens leren begrijpen, dus verder opzoeken wat ze betekenen dan.
als ik dat verhaal naast het jouwe leg, zijn jouw rollen te zwaar. maar het kan ook met je snaar te maken hebben: is je snaar goed en heb je je multivar er goed op geshimmed (nog een moeilijk woord, maar kan je ook opzoeken en kan ook uitmaken).
V-snaar?
 
sorry, maar ik twijfelde of je nou mij in de maling neemt, of om je eigen onwetendheid lacht. en zou beide jammer vinden. je vraagt het om te leren, toch?
stifttest:
je trekt met een watervaste stift een dikke rechte streep over het loopvlak voor de v-snaar van het hart van je vario (dus vanaf de variobus) naar de buitenkant.
dan ga je rijden en na dat ritje kijk je of je streep helemaal weg is. als ie bij de variobus overblijft is je vario te krap voor je snaar en zouden er shims tussen moeten, als die streep naar de buitenkant blijft staan zijn je rollen te licht of je terugdrukveer te sterk of is er iets met je torque driver.
als je carterkap er toch af ligt, kun je zo'n zelfde streep ook in je achterpoelie trekken, dan weet je ook hoe het dáár verloopt.
als vóór de buitenkant van de streep blijft staan, betekent dat dat je v-snaar niet helemaal naar buiten komt en zou het kloppen dat achter naar het hart toe juist een stukje streep blijft staan. als de breedte of lengte van je snaar niet (meer) klopt kan dat ook zichtbaar worden doordat hij vóór wèl de streep aan de buitenkant wegveegt, maar achter de binnenkant laat staan.
zomaar een grotere riem (vooral langer! (of bedoel je breder?) proberen kan wel eens precies verkeerd uitpakken!
 
Last edited:
Had precies hetzelfde probleem, check of alles op tijd staat en of je zuiger op het hoogste dode punt staat.
Dan heb je altijd nog een stukje vrije slag , van af daar moet de Pick Up Exact tegenover het vliegwiel nokje staan , dan Vario Blokkersleutel er op ,dat de krukas geblokkeert staat , dan de nokkenas optijd zetten , dan de ketting van af een vastgestelde regel / kant er op zetten ..
Beste en het makkelijkste is VOOR dat je de boel uit elkaar haalt , als eerste de Krukas blokkeert.

Helaas weten de wijsneuzen dat niet , en blijven volhouden dat het TOCH optijd moet staan .
 
Ik heb m zelf niet op timing gezet maar ze zeggen dat ie op timing staat dus geen idee.
ZE Zeggen ... ZE Zeggen.... Meten is weten , zien en controleren is geloven ..
ik ben hier Locale Scooterboer, en heb er al zat hier gehad ... zelf bouwen ze een 80 CC Cilinder er op ... en dan doet die het niet ,,, en dan komen ze bij mij , en ook vol blijven houden dat alles goed staat .
Al staat de Timing maar 1 tand verkeerd loopt die wel , maar niet goed .
Post automatically merged:

Kleppen staan op 10:15.
klopt ook al niet
 
Last edited:
ZE Zeggen ... ZE Zeggen.... Meten is weten , zien en controleren is geloven ..
ik ben hier Locale Scooterboer, en heb er al zat hier gehad ... zelf bouwen ze een 80 CC Cilinder er op ... en dan doet die het niet ,,, en dan komen ze bij mij , en ook vol blijven houden dat alles goed staat .
Al staat de Timing maar 1 tand verkeerd loopt die wel , maar niet goed .
Post automatically merged:


klopt ook al niet
Hz niet?
 
Back
Top