Zip 70cc te heet

Status
Not open for further replies.
Hallo allemaal,
Ik heb een zip luchtecoold met een probleempje setup:
Dr 70
Yasuni r
17.5mm carb sproeier 76 bougie koffiebruin
Als ik een tijdje volgas rij. Of een lang stuk 60 rond de 4km rijden valt hij uit. Dan start hij een kwartier niet en dan weer wel. Maar hij heeft dan veel minder power. Als ik een tijdje wacht een uur ongeveer doet hij t weer.
Wat kan dit zijn hoe verhelp ik dit.
 
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar is er dan toch iets mis met de koeling..

Dan start hij een kwartier niet en dan weer wel. Maar hij heeft dan veel minder power. Als ik een tijdje wacht een uur ongeveer doet hij t weer.

Zou dan haast zeggen dat hij dan een warmloper heeft gehad.


Dit kan komen door

- Niet de juiste hitte graad bougie gemonteerd
- Brandstof mengsel niet juist en dus te arm.
- Fysieke koeling rondom de motor niet aanwezig of ondeugelijk.
- Te weinig aanvoer van smering (olie)


Bij die 70cc heb je zoiezo een koudere bougie voor nodig. Als er een nummer 7 erin zit dan beter een 8 monteren als het een laag toerige cilinder is en een 9 als het een middel of hoog toerige cilinder is.
 
Blijkbaar is er dan toch iets mis met de koeling..

Dan start hij een kwartier niet en dan weer wel. Maar hij heeft dan veel minder power. Als ik een tijdje wacht een uur ongeveer doet hij t weer.

Zou dan haast zeggen dat hij dan een warmloper heeft gehad.


Dit kan komen door

- Niet de juiste hitte graad bougie gemonteerd
- Brandstof mengsel niet juist en dus te arm.
- Fysieke koeling rondom de motor niet aanwezig of ondeugelijk.
- Te weinig aanvoer van smering (olie)


Bij die 70cc heb je zoiezo een koudere bougie voor nodig. Als er een nummer 7 erin zit dan beter een 8 monteren als het een laag toerige cilinder is en een 9 als het een middel of hoog toerige cilinder is.

B9es zit erin

En dit is al 6x gebeurd dus als t een warmloper is. Is die cilinder verot. Maar rijd verder prima
 
Het kan ook zijn dat de zuiger diameter te groot is .
Vorige eigenaar heeft cilinder gemonteerd. Ik weet wel dat hij 2 zilvere zuigerveren heeft en niet 1 zwarte kan dit een reden zijn?



misschien zeg ik nu iets doms. Er zit een te strerke drukveer in malossi rood. Ik heb malossi geel besteld. Kan t zijn dat dit een reden is of zoiezo niet?
 
Heb je enig idee hoeveel toeren je draait ? als je overtoeren heb kan het zijn dat de drukveer te zwaar is .

Ik zou inderdaad de gele drukveer eens proberen , i.v.m laag toerige cilinder .... echter ... als je al een warmloper (of meer ) heb gehad , is er al kwaad geschied .
 
Ik weet wel dat hij 2 zilvere zuigerveren heeft en niet 1 zwarte kan dit een reden zijn?

De zwarte gecoate zuigerveer die aan de onderkant hoort te zitten die word naar zoveel km ook zilver omdat de coating er dan eraf slijt..
Dus dat hoort zo..

Anders dan toch maar eens de cilinder na gaan kijken dan..


Het kan ook zijn dat de zuiger diameter te groot is .

Als er destijds een nieuwe zuiger is gemonteerd die niet de originele was.. Dan heeft degene die dit gemonteerd had niet de diameter van de cilinder opgemeten.. Dat moet je altijd doen als je een nieuwe niet standaard zuiger gaat plaatsen.. Dit i.v.m de speling.. Die mag niet te ruim zijn (dan gaat de zuiger in de cilinder klapperen) en niet te strak door de boring heen gaan..
 
mod-edit: Discussie kan weer door gaan, mits alles op de normale manier door kan gaan.. Mocht er weer escalatie zijn dan gaat hij op slot voorgoed.
 
Nou update. De cilinder heeft t begeven. Malossi sport eronder gezet. Gele drukveer 4g rollen. Klonk niet als overtoeren. Heb rustog gereden. Maar wel 30km met snelheden van max 50 60. Warmloper. Of naja hij viel uit. Maar starten wel meteen.
 
Dus nieuwe cilinder weer problemen? Hoe vast draai je de cilinder? De trekbouten van een cilinder hoeven bv maar rond 10NM worden aangetrokken. Zet je het te vast kan de cilinder onvoldoende uitzetten en ook een warmloper tot gevolg.
 
Denk eerder aan een smerings probleem.. Alleen op benzine proberen te rijden gaat helaas ook niet lukken..

Mengsmering proberen en zien of dit probleem niet of nauwlijks nog terug komt.
 
Oke ik heb weer meer informatie. Of ik nou mengsmering tank zelf meng extra olie doe maakt niet uit. Ik ben zwaarder in rolletjes gegaan. Afstelling is zeer verbeterd. Hij trekt hem zonder moeite op t achterwiel. Doe ik wheelies de heletijd of blijf ik rond de 30km per uur. Kan ik eindeloos door rijden. Rij ik 5 minuten 50 a 60. Uit. Ik heb net ff me cilinder er afgehaald. Heel pijnlijk er zitten kleine krasjes in de cilinder. Ik heb echt geen idee wat t kan zijn. Ik heb de kop maar minder vast gedraaid. Kijken of dat helpt.
 
Ik geloof dat ik wel genoeg gewaarschuwd hebt.. Al weer een oude topic omhoog kicken om oude wonden weer te openen.. Bij deze gaat dit topic op slot.. Jammer maar helaas.. Bedankt onze goede vriend gcs100 er maar voor.
Ik Schrijf wat ik denk ... als als DAT niet gewenst is ? So be it .

Dit Forum is een hobby Forum , en veel vrije onbetaalde tijd gaat hier in zitten .
Dat eurokit en ik niet op 1 lijn zitten , als allang bekend .


mod-edit: Als je hier alleen maar komt om een ruzie uit te lokken, dan rot je maar lekker op. We zitten niet op zulke mensen te wachten die hier alleen maar komt om een ruzie te starten en geen enkele intentie heeft om aan de discussie mee te doen.. En nee dit is geen persoonlijke benadering, maar geld voor iedereen.

Die vrije onbepaalde tijd die jij erin steekt, dat is je eigen keuze of dat je hier naar dit forum toe komt, en of dat je ergens iets anders met je leven gaat doen.. Daar kies je dus zelf voor.. Wat verwacht je er anders van, dat we jou geld gaan betalen om hier te willen deelnemen?
Persoonlijk zie ik niet waarom Brute-Force beledigend is en/of ruzie zoekt op dit forum.
Wat ik kwalijk vindt is de "rot op" opmerking van een moderator.
Deze zou toch beter moeten weten en er voor moeten zorgen dat een ieder zich netjes gedraagt.
Zelf heb ik mij in het verleden ook wel eens laten gaan en rake opmerkingen geplaatst.
Ben tot inkeer gekomen en reageer niet meer op dingen die ik onbelangrijk acht.
Is een stuk rustiger voor mijzelf en de andere leden.
Laat elkaar met rust en we gaan gewoon weer lekker door met dit forum.
@Brute-Force ,@eurokit ,@Bas
 
Last edited:
Einde oefening.... Ga niet meer 1000x waarschuwen.. Jammer maar helaas... Ik wist dat dit te verwachten was..
Daarom had ik hem maar eerder op slot kunnen gooien.. Heel dit topic loopt op nergens uit..
Topic was al eens 1x heropend voor de topic starter.. Maar hij is schijnbaar al klaar met de discussie.
Het is overigens niet de bedoeling dat je hier maar een topic gaat kapen en je zegje komt doen over hoe jij het vind hoe de regels ect moet werken hier op dit forum.
Dat regelen wij van dit scooterforum wel.
Als je een discussie zoekt open je maar een prive bericht..
Overigens is Brute-force zelf aanleiding komen zoeken om ruzie te maken.. Als hij gewoon normaal doet was er niks aan de hand geweest.
Als hij zich dan aangevallen voelt omdat ik veel mensen helpt met antwoorden en hij voelt zich daardoor te min of beledigd, dan ligt dit aan zich zelf.
Voor de rest ga ik hier niet op in om weer een hele discussie uit te lokken, want dat is niet de bedoeling.


/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top