Zip 70cc sprinter

bky

Member
Hallo, ik ben van plan om een watergekoelde zip sprinter te bouwen, alleen ben ik nog opzoek naar een cilinder. Hier heb ik een paar in het hoofd, maar wou jullie ervaringen en tips horen. Ook heb ik een paar vragen over deze cilinders. Mijn doel is om ongeveer 23 - 30pk te realiseren.

1. Polini 94cc Big Evo: Past deze in een std 50cc carter met gekotter? Hoeveel pk kan ik met deze halen wanneer hij fully build is?

2. Malossi 86cc Big Bore Piaggio: Hoeveel pk met deze en hebben jullie goede ervaringen gehad met deze?

3. Malossi MHR Team T7 70cc cilinderkit Piaggio LC: Hebben jullie goede ervaringen gehad met deze cilinder? Hoeveel pk kan ik realiseren met deze cilinder

4. Cilinder Polini 70cc Big Evo Gilera & Piaggio Watergekoeld: Hoe zijn de ervaringen, en hoeveel pk.

5. Malossi Testa Rossa 70cc: Hoeveel pk hiervoor

Dit waren zowat de cilinders die ik in mijn hoofd had. Hebben jullie misschien meer tips of dergelijke om deze build te realiseren? De zip wordt helemaal aangepakt met alleen maar nieuwe onderdelen. Ook ben ik van plan om een elektrische waterpomp te gebruiken in deze setup
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Voor zo ver ik weet heb je voor groter dan 70 altijd een andere krukas (andere slag) nodig, waar je meestal ook extra ruimte voor moet maken in je carter.

Je kan een hoop van deze informatie vinden op scooter-attack.
 
Last edited:
30pk is met al deze kits een bijna onmogelijke opgave, maar als je bij je standaard carter wil blijven zou je een 94cc testa rossa nog net in een standaard carter kunnen krijgen. En daar kom je wel richting de 30pk mee. De vraag is alleen wil jedat op een standaard carter
 
Back
Top