Zip 70cc afstellen

DannyDutchy

New Member
Hoi allemaal, ik heb een zip 70cc AC blacktrophy (laagtoerig) die ik aan t afstelle ben maar vind maar niet de juiste afstelling voor deze laagtoerige setup

mijn setup is:
70cc AC Blacktrophy top performance
Malossi fly clutch
Malossi gele drukveer
Malossi vl13 membraan zonder stuffer ( dat zwarte insteek ding wat je erbij krijgt)
Malossi v-snaar
Malossi variateur
Malossi 5,5 g rollen
Malossi gele trekveertjes
17,5 mm dellorto
Yasuni r ontgrenst
Std poulie
Sproeier 82
Gasnaald in het middelste clipje
Luchtschroef 1,5 open


ik heb nog liggen malossi witte en groene drukveer, malossi witte trekveertjes, sproeier 84/86 en 6,5 g en 7,2 g malossi rollen liggen en alle std onderdelen die vervangen zijn voor mijn huidige setup

Mijn top is nu zo 85 op gps /90 maar heb ook wel eens 95 op gps gereden, mijn vraag is of iemand goede richtlijnen heeft voor beste top sneldheid en trekkracht voor mijn setup, als je nog ieys wil weten over mijn scooter kan je gerust vragen...

alvast bedankt voor de moeite
DannyDutchy
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat je sproeier de goede maat is? Kom bij Pia vaak genoeg uit met 76-80 op een 70cc.

En te ruim met sproeier kan best wel veel schelen op je top.

NRG Power van vriend van mij met alleen Yasuni-R kwam met sproeier 72 niet boven de 70 km/u uit. Stotterde lichtjes op half gas maar eigenlijk was het niet zo erg te merken dat de sproeier het probleem was.

Toen naar sproeier 70 gegaan en gaat nu 95 op teller.
 
Owh dan zou ik maar toch is een kleinere sproeier erin zetten, beginnen bij 80/78 en dan kijken hoe die reageert, nu had ik nog een vraag mijn malossi witte drukveer is langer dan de gele die er nu in zit zo’n 5 cm verschil, heeft t daar nog iets mee te maken, ik heb al me drukveren als piaggio malossi drukveer besteld maar de witte is de langste en daar rijd die t best op
 
Zou kunnen, als het van een totaal ander model blijkt te zijn. Maarja welke is nu de goede dat is de vraag.
Ze zijn allemaal van malossi voor piaggio maar die witte is weer stukie langer dan die gele en die groene maar op die witte rijdt die voor mijn gevoel beter op of heb jij nog andere suggesties qua overbrenging?
 
Ja ik rijdt altijd op wit of geel met DR 70 volgens mij vergelijkbaar met de TP cilinder. Gebruikte nog wel eens een torsion Control, drukveer fractie strakker en loopt vrijer.
 
Ja ik rijdt altijd op wit of geel met DR 70 volgens mij vergelijkbaar met de TP cilinder. Gebruikte nog wel eens een torsion Control, drukveer fractie strakker en loopt vrijer.
Nou dan ga ik de witte er maar is weer in zetten en nog enige suggesties voor rollen heb nu 5,5 erin met malossi vario, heb nog 6,5 en 7,2 liggen voor de juiste topsnelheid welke zou je aanraden als ik volgas geef en rijd ongeveer 50/60 en ga van me gas af hoef ik maar ini mini gas te geven en hij pakt m weer op
 
Ja het aangrijpen op snelheid is dan goed, ik geste meestal in de range van 4,5 - 5,5 qua rollen. Wat je kan doen is even met zwarte white board marker Streep zetten op je vario van onder naar boven op het loopvlak en even rijden. Het liefst dan even beginnen met 4,5 gram en dan kijken tot hoever de streep weg is, ideale is 1mm streepje overhouden aan de bovenkant van de vario. Zwaarder is minder overhouden. Dus vanaf 4,5 gram steeds zwaarder gaan totdat ideale punt is bereikt.

hier filmpje over deze manier:
 
Ja het aangrijpen op snelheid is dan goed, ik geste meestal in de range van 4,5 - 5,5 qua rollen. Wat je kan doen is even met zwarte white board marker Streep zetten op je vario van onder naar boven op het loopvlak en even rijden. Het liefst dan even beginnen met 4,5 gram en dan kijken tot hoever de streep weg is, ideale is 1mm streepje overhouden aan de bovenkant van de vario. Zwaarder is minder overhouden. Dus vanaf 4,5 gram steeds zwaarder gaan totdat ideale punt is bereikt.

hier filmpje over deze manier:
Thanks voor de goeie tip! En drukveer staat hier buiten van of speelt ook nog een rol met hvl mm white board marker je er nog op je vario heb zitten, of kan je me even kort uitleggen mischien de functie van drukveer tegen over de rollen?
 
Back
Top