Zip 70cc ac start slecht

M_S

New Member
Beste,
Ik heb afgelopen maandag een 70cc polini ghisa op mijn zip 2t ac gezet. Hij rijd prima, maar heb start problemen. Hij start altijd, maar moet 10-20 seconden estart inhouden terwijl ik volgas geef en als ie dan start is het de eerste halve minuut super veel rook en geen vermogen.
Iemand suggesties voor dit probleem?
heb een 17,5 dellorto met elek choke en sproeier 80
Gr.
Manu
Edit:
Als ik hem uitzet zodra die vermogen heeft start die direct met 1 druk op de startknop
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je even de zoekfuctie gebruikt dan vind je veel uitgebreide info hierover.

Heb je trouwens ook de juiste bougie gemonteerd? Hittegraad
 
70cc beter met kickstart starten.
Kost je startmotor veel.te veel moeite om.die 70cc rond te slingeren tot een toerental.waarop die aanslaat. Zet jij hem.uit en meteen weer.starten dan zit er nog momentum in je krukas kost het amper moeite want je krukas.beweegt dan nog.
Verder sowieso je blok afstellen anders start ie straks helemaal niet meer
 
17.5 dellorto met 80 sproeier kan je nu al vertellen dat de sproeier beel te groot is ik heb een runner ook met en 70cc en 17.5 dellorto en ik heb maar een sproeier 72 je zip verzuipt met koude start en kost hem moeite met al die brandstof verbranden vandaar geen vermogen en die rook dat is alle olie wat ie moet verbranden dus effe opnieuw afstellen als je op mix rijd kun je daar beter mee stoppen en gewoon weer op je oliepomp overgaan piaggio heeft de beste oliepomp ik rijd me hele leven alleen maar piaggio van citta tot dna gereden en alles ertussen en dat je alleen met kickstart moet starten is nonsens moet gewoon electrisch kunnen je benzinepomp controleren kan geen kwaad is een euvel van piaggio

Mvg
 
Kijk eens naar je oliepomp, misschien lekt deze wel olie naar je carb. terwijl de scooter stil staat.
Als je de scooter dan probeert te starten trekt hij al deze olie mee naar de verbrandingsruimte.
Gevolg initieel een te vettig mengsel wat slecht ontbrandt (lees slecht starten).
Als je brommer dan uiteindelijk wel start gaat hij deze vettige boel verbranden. (lees rook uit je uitlaat).
 
Back
Top