Zip 70cc 2t piston clipjes in blok

reinierr

New Member
Ik had mijn zip 70cc gestart en hoorde opeens een gek getik. Ik dacht gaat vast van zelf weg dus heb hem 10 min laten warm lopen en beetje gas gegegeven af en toe. Wat blijkt nu, het piston clipjes is er uitgeschoten me carter in. Maar kan hem niet vinden, er ligt ook best veel benzine bij me krukas, als ik hard aan me krukas draai komt er zelfs benzine uit me uitlaat poort. Carb is nog goed en membraam ook. Iemand een idee hoe ik het kan oplossen en of ik me carter kan legen want kan nergens een bouw vinden om de benzine te verwijderen.
 
Advertisement - register to remove this

beetje veel werk maar wat je zou kunnen doen is cilinder eraf halen en je krukas open laten staan voor 2/3 dagen ofz. Dan is een groot deel van de benzine wss wel verdampt.
 
beetje veel werk maar wat je zou kunnen doen is cilinder eraf halen en je krukas open laten staan voor 2/3 dagen ofz. Dan is een groot deel van de benzine wss wel verdampt.
Ik heb hem inderdaad zonder cilinder buiten neergezet, zit echt best veel in. Heb geen zin om me hele blok uit elkaar te moeten halen.
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Probleem is dat ik het clipje niet eens kan zien. Dus heb geen idee of hij eruit is of dat hij ergens in de benzine ligt. Is er niet zo'n boutje waarmee je je carter kan legen. Had het ergens gelegen maar kon hem nergens vinden
 

Attachments

  • Screenshot_20241006_152730_Gallery.jpg
    Screenshot_20241006_152730_Gallery.jpg
    85.1 KB · Views: 12
  • Screenshot_20241006_152608_Gallery.jpg
    Screenshot_20241006_152608_Gallery.jpg
    80.2 KB · Views: 12
  • Screenshot_20241006_152717_Gallery.jpg
    Screenshot_20241006_152717_Gallery.jpg
    140 KB · Views: 12
Last edited:
Als er echt veel in staat kun je hem misschien laten hevelen , met een dun slangetje , die onder je carter hangt . Als je de clip niet ziet of eruit kan halen , rest je toch niets anders als het blok splitsen . En heb je nog geluk dat hij je zuiger/cilinder niet heeft vernagelt . En check ook je vlotternaald eens , want je carter loopt niet zomaar vol.
 
Hou je blok boven de kop om alle benzine eruit laten druppen boven een bak ga dan proberen magneet vissen.

Heb je clipje eruit kunnen vissen vul dan je blok met water en ff goed schudden en weerom spoelen zodat alle metalen eruit is.

Mocht dit allemaal niet lukken moet je toch het blok splitsen....
 
Misschien kun je die plas bezine eruit zuigen met een injectiespuit (verkrijgbaar bij de apotheek) eventueel met een slangetje erop.

Dus heb geen idee of hij eruit is
Als je echt heeeel veeeel geluk hebt gehad is dat piston clipje via de spoelpoorten boven je zuiger geraakt en je uitlaat ingevlogen.
Even met de uitlaat schudden en op de kop houden, misschien hoor je het of valt het eruit.
Heb je geen schade aan de cilinderwand/zuigerwand/zuigerveren?

En zoals @trabiarie reeds opmerkte kijk je vlotter/vlotternaald werking na.
 
Misschien kun je die plas bezine eruit zuigen met een injectiespuit (verkrijgbaar bij de apotheek) eventueel met een slangetje erop.


Als je echt heeeel veeeel geluk hebt gehad is dat piston clipje via de spoelpoorten boven je zuiger geraakt en je uitlaat ingevlogen.
Even met de uitlaat schudden en op de kop houden, misschien hoor je het of valt het eruit.
Heb je geen schade aan de cilinderwand/zuigerwand/zuigerveren?

En zoals @trabiarie reeds opmerkte kijk je vlotter/vlotternaald werking na.
Ja goed idee van die injectiespuit. Ik heb de carb helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet als het goed is zou alles goed moeten zijn. Bij mijn sproeier zou er 1 goud kleurig staafje moeten zitten ik denk voor mij choke, die mist, klopt het dat die voor de choke is en is het erg als die mist als ik me elektrische choke toch niet gebruik?

Voor zo ver ik zie heb ik geen schade op me cilinderwand, kop en veren. Wel 1 heel klein krasje bij het gat waar de pistonpen doorheen moet
Post automatically merged:

Hoor wel een tikkend geluid vanuit de carter dus ik verwacht dat hij dr nog in zit
 
Ik weet niet welk goudkleurig staafje bij je sproeier je bedoelt en ik kan mij daar ook niks bij voorstellen.

is het erg als die mist als ik me elektrische choke toch niet gebruik?
Geen idee wat "mist" dus ik kan ook niet zeggen of dit erg is en of dit de oorzaak is van de overstroming in je krukasruimte.

Hoe bedoel je dat je, je e-choke toch niet gebruikt, als die niet elektrisch aangesloten zit, rijd je continue met choke, een te rijk mengsel dus!
 
Hou je blok boven de kop om alle benzine eruit laten druppen boven een bak ga dan proberen magneet vissen.

Heb je clipje eruit kunnen vissen vul dan je blok met water en ff goed schudden en weerom spoelen zodat alle metalen eruit is.

Mocht dit allemaal niet lukken moet je toch het blok splitsen....
Dit is de beste manier, probeer maar dan hoor ik het wel...
 
Ik weet niet welk goudkleurig staafje bij je sproeier je bedoelt en ik kan mij daar ook niks bij voorstellen.


Geen idee wat "mist" dus ik kan ook niet zeggen of dit erg is en of dit de oorzaak is van de overstroming in je krukasruimte.

Hoe bedoel je dat je, je e-choke toch niet gebruikt, als die niet elektrisch aangesloten zit, rijd je continue met choke, een te rijk mengsel dus!
Ik stuur morgen middag een foto heb geen kabelboom en geen oliepomp, dus dan heb ik hem niet eens nodig toch
 
Kijk eens op Youtube en zoek eens op "GY6 enricher" en maak je de theorie en de werking van een elektrische "choke" eigen, dan weet je wat er gebeurt of juist niet gebeurt als je de elektrische choke niet aansluit omdat je geen kabelboom hebt !
 
Kijk eens op Youtube en zoek eens op "GY6 enricher" en maak je de theorie en de werking van een elektrische "choke" eigen, dan weet je wat er gebeurt of juist niet gebeurt als je de elektrische choke niet aansluit omdat je geen kabelboom hebt !
Dank jullie wel allemaal ik ga even kijken
 
Back
Top