Zip 70 carb afstelling hulp

Beste,
ik heb een paar vraagjes over de carburateur afstelling van mijn zip.

Het gaat hier om een zip 2 takt uit 2010 met een dr70 cilinder 1000km oud met een sito plus uitlaat en malossi multivar en een powerfilter van polini met een originele dellorto 17.5mm carb standaard op dit model.

Ik krijg alleen me stationair niet goed afgesteld. De carburateur afstelling is:
-sproeier 120
-stationair sproeier std 32
-gasnaald middenste stand
-luchtschroef 1.5 slag open

Ik heb het gevoel dat die te rijk staat stationair want als ik vol gas weg rij doet de 1sec lang stotteren en daarna rijd die zonder problemen zonder dip naar de top van 90 km/h maar kan er niet achter komen waaraan het ligt heb het volgende al geprobeerd.

Gasnaald standje naar boven dus armer daardoor loopt die warm nog slechter stationair en de choke los gehaald om te kijken of die niet stuk was maar dat was ook niet het geval.
De stationair schroef is helemaal ingedraaid want als ik die een beetje uitdraai loopt die ook slechter.

Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand een ideetje hoe ik dit beter kan afstellen?
Mvg Thomas
 
Advertisement - register to remove this

met de std filter had ik ook nog een beetje last van
-sproeier 120
Ik ben geen tuner maar lijkt sproeiermaat 120 erg groot en zeker als je weer het originele filter erop zet.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor je de stationairschroef helemaal in moet draaien, hierdoor draai je de gasschuif omhoog en geef je de motor wat meer lucht.

Heb je ook al eens op valse lucht getest?
 
Back
Top