Zip 50cc h2o koelt niet goed

Ik heb onlangs een zip h2o gebouwd maar hij koelt niet goed. Het is een originele cilinder. Allereerst heb ik m natuurlijk ontlucht maar er lekt kvs uit mijn koelvloeistof tank dopje dus via daar kan er weer lucht in het koelsysteem komen. Misschien goed om te zeggen dat ik ook een Dmp radiateur heb… aangezien origineel Sp niet meer te verkrijgen is en ik geen zin had in het gezeik om een earox radiateur passend te maken. Zou die dop veel uitmaken? Dat ga ik sws fiksen maar raden jullie mij dan toch aan om een earox radiateur aan te schaffen?

Mvg
Edit: ik heb een elektrische waterpomp en misschien handig om te vermelden, hij word als ik even blaas snel al 80-90 graden op de kosso meter. Daarnaast tank ik ook e10 ipv e5. Zou dit misschien ook de temperatuur kunnen beïnvloeden? Ik ga als de tank leeg is e5 beginnen te tanken want zag wel dat dit slechter is voor de motor
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Altijd e5 tanken voor je 2t scooter, het zal voor de temp niet veel schelen miss een paar graden maar is idd slecht voor je cill.
Hier is trouwens de orginele h2o radiateur https://www.easyparts.nl/Radiateur-C14-C25-C27-C36-p33528514
wel stuk duurder dan die van dmp maar denk dat deze toch wel wat beter werkt.
Aha dankjewel, zal ik dan niet beter een earox radiateur op marktplaats aan schaffen? Kost wat minder en koelt echt goed toch?
 
Daarnaast tank ik ook e10 ipv e5. Zou dit misschien ook de temperatuur kunnen beïnvloeden? Ik ga als de tank leeg is e5 beginnen te tanken want zag wel dat dit slechter is voor de motor
Je kan prima E10 tanken als je dagelijks rijdt. Heb zelf anderhalf jaar gereden met E10 om naar school te gaan , naar sport te gaan etc. En dit met een opgevoerde 2 takter.
E5 zal ik erin doen als je de scooter minder vaakt gebruikt , E10 trekt vocht sneller aan.
 
Back
Top