zip 50cc 4t 2v opvoeren

Jjs._b

Well-Known Member
beste mensen,

hier mijn setup:

zip 4t 2v compleet origineel alleen sproeier 78 en mezoly begrenzer en 6,5 gr rollen. Hij reed vroeger echt goed en heeft een keer 72 gps aangetikt, wel berg af op lange weg. Daarna werd het alleen minder en ik dacht dat het kwam door mijn platte band. band vervangen maar nu is de top ongeveer 65 op een lange weg(teller). zelfde setup, nu is mijn vraag hoe kan dit? hij trekt wel evensnel als mijn maatje zn 80cc vespa.

mijn idee:

ik heb een iget blok liggen, deze is 3v. wat als ik de volledige cilinder overzet, gaat ie dan harder? want een iget trekt heel goed met 8,5gr rollen en mijn zip trekt langzamer dan een fatbike met 8,5gr. is het overzetten uberhaupt mogelijk? of kan ik ook alleen de kop en uitlaat gebruiken? en als ik later miss een 80cc wil monteren, moet ik dan ook de 3v 80cc halen zeker. welke v snaar is het beste, ik heb nu malossi kevlar belt, maar deze zit niet helemaal achterop de koppeling. multivar en mallossi nokkenas, zijn die een beetje aan te raden? of een grotere carburateur? de mezoly begrenzer begrensd trouwens ook op 'ontgrensde stand'. is daar een omweg voor? want ik wil niet nog een wok krijgen, anders blijf ik gewoon rijden met die mezoly.

ik hoor graag wat jullie denken.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top