Zip 50cc 2takt opvoeren (optisch orgineel houden)

Rabobank1957

Rabobank1957
Hallo, Rabobank1957 hier
Ik heb recentelijk een Piaggio zip 2000 (2takt) bouwjaar 2017 gekocht met 4600km om de teller.
Ik wil de motor opvoeren zonder de cilinderinhoud of uitlaat te veranderen. Mijn doel is om Ongeveer 80 op de teller te rijden, liefst met beetje goede trekkracht.

Heeft iemand ervaring/ideeën? Of een vergelijkbare setup
Ik hoor het graag
Mvg. Rabobank1957

Dit is de uitlaat die er nu op zit, weet iemand of er een Prop in de uitlaat zit die ik kan verwijderen?
(https://www.m2trading.com/nl/websho...MI5_Clv_mC-AIV74xoCR2zSgltEAQYCiABEgJcg_D_BwE)
 
Advertisement - register to remove this

Er bestaan wel performance uitlaten die er nagenoeg identiek uitzien en nog redelijk netjes klinken.
Daar zou je aan moeten gaan denken.
Dan een ' snelle ' set van een goed performance merk ( cylinder, zuiger, kop carburateur en filter, variateur, koppeling )
Polini, Malossi, mikuni, dus zeker geen goedkope rommel. De goede merken hebben keus tussen ' betere prestaties " en " race ".
Misschien moet je nog een andere cdi / bobine etc
En dan denk ik dat 'ie met het betere-prestaties-pakket prettig ergens tussen de 65 en de 70 loopt.
Dat wordt al een duur grapje maar dan heb je wel een beschaafde, pittige scooter.

Wil je echt 80 halen met een 50cc setup, dan moet je je carters en cylinderset laten aanpassen door een tuner.
Dan ben je nog meer geld kwijt en heb je een rasechte race-scooter die met 14000 toeren en dito geluid misschien nog wel sneller gaat.
Maar dat laatste was niet wat u wil, toch, mr Raffeissen ?
 
Ja mijn doel is om qwa uiterlijk de scooter standaard te houden (wat motor betreft in ieder geval) dus het standaard luchtfilter,uitlaat enzovoort. En snelle 50cc cilinder is misschien wel een idee ja. Gepaard met een Malossi vario of iets wat daarop lijkt.
 
Ja mijn doel is om qwa uiterlijk de scooter standaard te houden (wat motor betreft in ieder geval) dus het standaard luchtfilter,uitlaat enzovoort. En snelle 50cc cilinder is misschien wel een idee ja. Gepaard met een Malossi vario of iets wat daarop lijkt.
Vergeet de uitlaat niet.
Er bestaan echt uitlaten die een wat dikkere bocht hebben, er uitzien zoals jouw uitlaat en een goede demper hebben.
dan heb je performance maar toch een beschaafd geluid.
Die ori uitlaat knijpt 'm af, zelfs als er een prop in zit die je zou verwijderen.
De snellere cylinders hebben een grotere uitlaatpoort, kan niet door dat pijpje.
2 taktjes zijn daar heel gevoelig voor.
Die Malossi vario en een betere cdi, kom je sowieso niet onderuit.
Koop meteen goed spul, beknibbel daar niet of doe het gewoon niet. Anders krijg je zo'n jankende rokende koffiemolen.

Weet je wat voor carb er op zit, milimeters ?
 
17,5mm dellorto zover ik weet
Post automatically merged:

Welke uitlaten raad je me aan? Dacht zelf aan een leovince touring of sito plus uitlaat, misschien een malossi wild lion. Ik wil zeker geen terugloop of iets der gelijks. Iemand ervaring of advies?
 
17,5mm dellorto zover ik weet
Post automatically merged:

Welke uitlaten raad je me aan? Dacht zelf aan een leovince touring of sito plus uitlaat, misschien een malossi wild lion. Ik wil zeker geen terugloop of iets der gelijks. Iemand ervaring of advies?
Die carb zal wel goed zitten, lijkt me groot genoeg.
Ik zou dan een kwaliteits cilindersetje kopen van een van de goeie merken.
Laat je goed informeren dat je een setje koopt dat voor zeer goede performance zorgt en niet puur race.
Dat geld ook voor de uitlaat.
Op zandri.nl staat geloof ik wel het een en ander aan uitleg over uitlaten.
 
Als het zo standaard mogelijk eruit moet blijven zien is je beste keus een Sito+.
17.5mm carb erbij en je hebt een heerlijk scootertje voor de zomer om onopvallend lekker te touren.

Nogmaals ff over die 50cc snel, ik heb het idee dat men een cilinder nogal vlug het 50cc snel stempel wil geven. Een 50cc snel is een EVO of een MHR Team 50 of Hebo Manston 50. En daar rij je niet dagelijks mee, dat is gewoon een volwaardige racer die rustig tussen de 15 en 20pk draaien en 13k toeren draaien. En die heb je niet nodig om 80km per uur te halen. Dan word het een vrij prijzig blokje hoor.

Met je originele cilinder gaat dat zonder problemen prima werken. En verder zijn er toch in de categorie 50cc alleen maar vervangingscilinders. Want neem nou een DR50 dit noemen ze tegenwoordig ook al een 50 snel... gaat nog geen kilometer sneller. Maargoed dat terzijde. Lang verhaal kort gemaakt.

Sito+ en 17.5mm carb zorgt voor veel plezier en weinig omkijken qua onderhoud
 
Als het zo standaard mogelijk eruit moet blijven zien is je beste keus een Sito+.
17.5mm carb erbij en je hebt een heerlijk scootertje voor de zomer om onopvallend lekker te touren.

Nogmaals ff over die 50cc snel, ik heb het idee dat men een cilinder nogal vlug het 50cc snel stempel wil geven. Een 50cc snel is een EVO of een MHR Team 50 of Hebo Manston 50. En daar rij je niet dagelijks mee, dat is gewoon een volwaardige racer die rustig tussen de 15 en 20pk draaien en 13k toeren draaien. En die heb je niet nodig om 80km per uur te halen. Dan word het een vrij prijzig blokje hoor.

Met je originele cilinder gaat dat zonder problemen prima werken. En verder zijn er toch in de categorie 50cc alleen maar vervangingscilinders. Want neem nou een DR50 dit noemen ze tegenwoordig ook al een 50 snel... gaat nog geen kilometer sneller. Maargoed dat terzijde. Lang verhaal kort gemaakt.

Sito+ en 17.5mm carb zorgt voor veel plezier en weinig omkijken qua onderhoud
Met een ori cilinder 80 ?
Die 17.5 carb heeft ie al..
Dus ff een Sito + er op en die scooter haalt 80 ?
 
Met een ori cilinder 80 ?
Die 17.5 carb heeft ie al..
Dus ff een Sito + er op en die scooter haalt 80 ?
Ja zeker weten, Piaggio loopt sowieso aardig lekker zelfs als ze alleen maar zijn ontgrensd. Dan is de 65 70 ook haalbaar dan Sito+ en de 17.5mm en rijden maar. Mijn vespa doet dat zelfs en die zijn nog stuk zwaarder en dat met mij erop he. Ik ben ook niet ondervoed zullen we maar zeggen

En 80 is toch niet zo spectaculair, toen ik 15 jaar geleden begon met scooters was 120 altijd het magische getal. Als je dat haalde dan telde je mee, mn laatste creatie gaat daar al met zeker 50km per uur overheen
 
Als je inderdaad een simpele scooter wil, die elke dag start (en rijd) zou ik voor de sito plus lang, met wat lichtere rolletjes, de koppeling hoef je niet eens aan te raken btw, want piaggio heeft al best strakke veren erin zitten is mij vertelt, helemaal ontgrenzen en je scooter loopt 75.

Weet trouwens niet of je een brom of snor hebt maar brom heeft standaard 17,5 dellorto’s eronder hangen
 
Ja zeker weten, Piaggio loopt sowieso aardig lekker zelfs als ze alleen maar zijn ontgrensd. Dan is de 65 70 ook haalbaar dan Sito+ en de 17.5mm en rijden maar. Mijn vespa doet dat zelfs en die zijn nog stuk zwaarder en dat met mij erop he. Ik ben ook niet ondervoed zullen we maar zeggen

En 80 is toch niet zo spectaculair, toen ik 15 jaar geleden begon met scooters was 120 altijd het magische getal. Als je dat haalde dan telde je mee, mn laatste creatie gaat daar al met zeker 50km per uur overheen
170 km/h ?
Benieuwd wat dat voor een brommertje is ?
Zoiets misschien ?
Post automatically merged:

170 km/h ?
Benieuwd wat dat voor een brommertje is ?
Zoiets misschien ?
Die kan misschien nog sneller.
Waarom iets ontwerpen, wat al bestaat ?
 
Back
Top