Zip 50 cc 2 takt

DaanH

New Member
Heb mijn vario ring eruit gehaald prop uit mijn sito plus uitlaat gehaald. Maar mijn scooter loopt nog steeds rond de 55 hoe kan dat? Zaten 7 gram rolletjes in. Heb ik 6,8 besteld wat dan neerkomt op 6,5 gram maar alsnog sloom.
 
Advertisement - register to remove this

6,8 komt neer op 6,8 en niet op 6,5. Beetje raar argument en weet ook niet hoe je daar bij komt.

Met prop en vario ring zou je in principe 45 moeten rijden, en ik neem aan dat dit ook de vorige snelheid was? Veel meer als 55 zul je er ook niet uit kunnen halen zonder terugloop en zou je ook niet moeten willen. Maarja je bent het zelf schuld als je een wok krijgt of iemand aanrijd en de kosten op jou verhaald worden omdat je harder gaat dan de constructie snelheid.
 
Staat 6,8 gram op de verpakking maar daaronder 6,5. Hij hoort veel harder te lopen met prop eruit en vario
Post automatically merged:

Hij liep eerst 80 met ongrenste sito plus en vario verwijderd nu 55
 
Last edited:
Zonder vario ring zonder prop liep die 80. Wok klaar laten maken door een zaak. Vario der uit prop eruit 55 loopt kut. Denk een luchtprobleem
Post automatically merged:

Spruitstuk begrenzer misschien??
 
Daan,
een wazig verhaal ik kan het dus ook niet goed volgen.

Dus als ik het goed begrijp heb je een WOK gekregen met deze scooter toen hij nog 80 liep.
Omdat je er zelf geen/weinig verstand van hebt, heb je hem weggebracht naar een scooterzaak om de scooter weer Wok-proof te maken.
Na de keuring door de RDW heb je niks geleerd en wil hem toch weer 80 laten rijden.
Je vraagt jezelf af wat de scooterzaak allemaal aan de scooter heeft gedaan anders vroeg je niet, "Spruitstuk begrenzer misschien??".
Ik ga er toch van uit dat je voor het WOK-proof maken een fikse factuur hebt ontvangen met daarop de zaken gespecificeerd die men vervangen of aangepast heeft!

Dus ik zou deze factuur toch eens erbij nemen!

Verder, een begrensde CDI vervangen voor een onbegrensd exemplaar heeft wel degelijk invloed op de snelheid zowel bij 4T als bij 2T.
 
Vorige eigenaar heeft die scooter laten keuren. Heb t al gevonden zat een metalen plaatje met gaatjes tussen de carb en luchfilterslang.
Post automatically merged:

Ik dnek eerder dat jij weinig verstand hebt van scooters want een cdi op een 2 takt scooter heeft geen invloed op de performance ervan
 
Back
Top