Zip 4takt word gek:S?

srXpro

Well-Known Member
Hallos beste mensen,

Ik word helemaal stapelziek van deze zip 4takt. Mijn broertje heeft er dus 1 aangeschaft 3 maande terug maar was het zat standaard te rijden. Dus ik ff vario-ring deruit top word maar 5km sneller8Pen cdi heb ik ook begrenst en gaat zo rond de 70. Waar zitten er nog meer begrenzers ik weet dar er nog minimaal 1 begrenzer zit maar die piaggio fabriek wilt me hiet gewoon niet zeggen ik heb ze zo vaak een mail gestuurd van waar zitten de begrenzers sorry mogen we niet zeggen? Zou een Malossi vario helpen dat de top wat hoger zal gaan en de scooter beter zal accelereren??? ik ben radeloos help me. Jullie gaan weer zeggen van 80cc nee die wil ik nog niet doen misgien later wel
 
Advertisement - register to remove this

Ik word helemaal stapelziek van deze zip 4takt. Mijn broertje heeft er dus 1 aangeschaft 3 maande terug maar was het zat standaard te rijden. Dus ik ff vario-ring deruit top word maar 5km sneller8Pen cdi heb ik ook begrenst en gaat zo rond de 70.

Er zitten maar 2 begrenzers in: vario en CDI. Als je die eruit hebt ben je klaar.
De sproeier mag ook wat groter.

Verder is het een 4takt, dat begrenst al meer dan genoeg. 80cc kopen dus.
 
Er zitten maar 2 begrenzers in: vario en CDI. Als je die eruit hebt ben je klaar.
De sproeier mag ook wat groter.

Verder is het een 4takt, dat begrenst al meer dan genoeg. 80cc kopen dus.

180€ voor een 80cc zonder kop is bepaald niet normaal, veels te duur. Ik denk dat ik maar wacht totdat de prijzen omlaag zullen gaan. En nog een vraag is het gewoon net als een 2takt makkelijk om een cilinder te vervangen of bij de dealer laten doen i.v.m ervaring?
 
180€ voor een 80cc zonder kop is bepaald niet normaal, veels te duur. Ik denk dat ik maar wacht totdat de prijzen omlaag zullen gaan. En nog een vraag is het gewoon net als een 2takt makkelijk om een cilinder te vervangen of bij de dealer laten doen i.v.m ervaring?


Klopt, dat komt omdat je piaggio hebt. Voor Pia 4 takt blokken (rotax) wordt simpel weg weinig gemaakt omdat het niet interessant genoeg is voor de fabrikanten van onderdelen. Het heeft weinig nut om te wachten, want meer komt er niet, en goedkoper worden de onderdelen al helemaal niet. Piaggio 4 takt is gewoon kut. Wordt niet eens door Piaggio zelf gemaakt.

En een 4takt cylinder monteren vergt iets meer moeite en inzicht dan een 2takt. Je moet vooral de kleppen goed stellen, daar heb je een voelermaatje voor nodig (€4,95 bij de Gamma) en dat is ook het enige 'moeilijke' eraan vind ik.
 
Prijzen omlaag? In geen 100 jaar :) Dit zijn normale prijzen voor polini/malossi.
Treffend voorbeeld: Polini 4t 80cc voor Kymco kost 220 euro. (En wordt dus bijna niet verkocht) Terwijl de goedkopere leveranciers voor kymco spul uit de grond schieten en toko's als airsal en leovince onderdelen in ontwikkeling hebben blijft het in piaggio 4takt land verder heel erg stil...

Eerlijkgezegd vind ik het wel komisch, al die piaggio 2t addicts kopen een zip 4t en komen dan tot de conclusie dat ze de paria onder de 4t blokken hebben uitgezocht :# -:-
 
Zijn er dan geen onderdelen te koop waarmee je klein beetje snelheid mee wint? Ik hoor dat als je een ducati cdi monteert in plaats van die standaard datje dan ook sneller zult gaan. Een vriend kocht laatst voor zijn zip4takt een malossi vario en heeft tog wel 8km/p hoger top en komt sneller vooruit
 
Van een andere vario zelf krijg je geen betere prestaties. Dat is gewoon een kwestie van afstelling en had hij met ori vario waarschijnlijk ook kunnen krijgen. De meeste mensen met een malossi vario op piaggio 4t merken er helemaal niets van.

Voor een merkbare verbetering in acceleratie moet je toch wel zo'n 10% extra vermogen weten te realiseren, dat krijg je nooit uit een standaard 50cc 4t zonder om te beginnen de cylinder te veranderen.
 
Oke, maar ik snap nog steeds 1 ding niet. Ik heb op youtube een film gezien van een zip 50 4takt, die over de teller ging en zelfs over de 90? Hoe wil je dit dan verklaren, ik snap het nog steeds niet
 
Ohja dat was die standaard 50cc 4takt die met gierende banden en dubbele autowielie van de plaats trok en in no time naar de 90+ knalde.

Waarom moet ik verklaren hoe dat mogelijk is terwijl iedere debiel kan bedenken dat het onmogelijk is met een 50cc 4takt (=3pk op het wiel) zulke prestaties te halen?????
Een piaggio 4t met malossi 80cc en malossi nokkenas haalt ongeveer 5pk, dat is even veel als een normale 50cc 2takt met yasuni R.

Geloof jij alles wat je op youtube ziet?
 
Last edited:
Nou ik geloof niet alles op youtube maar hij heeft toch wel een video gemaakt. Najah ik weet genoeg. Maar ik wil minimaal 80 op teller halen zou een malossi vario+ torque driver mischien ook een ducati cdi helpen?
 
door /close te typen gaatie echt niet dicht hoor ;)
je kunt rechtsboven aan je eerste post, bij thread tools op clos thread klikken
 
Oke voordat ie close gaat nog 1 vraag. Ik weet niet hoeveel mm caburateur in een zip 4takt zit maar kan je die ook vervangen voor een grotere?? of is dat niet mogelijk
 
Back
Top