Zip 4takt malossi koppeling raar geluid

Jan Boterham

New Member
Beste,

Ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik heb een malossi fly clutch koppeling op mijn 4t zip gezet.
Alleen als ik optrek vanaf stilstaan maakt hij een hard zoemend geluid en dit is rond de snelheid van ogv 10km weer weg.
Met mijn oude orginele koppeling had ik dit niet en het geluid is ook pas nadat ik de malossi koppeling erin heb gezet.
Kan het zijn dat ik verkeerde trekveertjes heb of kan dit er niet mee te maken hebben.
Ik heb werkelijk geen idee en ben een beetje moedeloos.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
 
Advertisement - register to remove this

Een hard zoemend geluid? Is het wel goed gemonteerd? Welke kleur veertjes heb je erin?
 
Een hard zoemend geluid? Is het wel goed gemonteerd? Welke kleur veertjes heb je erin?

Heb rode veertjes erin. Van de veertjes weet ik vrijwel zeker dat ze goed zijn. En heb hem goed gemonteerd. Toen ik mijn oude orginele koppeling er weer in deed was het geluid weg. En toen ik de malossi koppeling er weer in deed was het geluid er weer.
 
Hmm, kan je misschien het geluid opnemen of een filmpje? Kan me er niet echt een goede voorstelling van maken.
 
Heb je andere trekveren erin gebruikt dan de officiele malossi trekveren.. Neem aan dat malossi een eigen patent heeft op de koppeling en op hun eigen gebruikte trekveren.. Bij die koppeling zou ik zelf alleen die van malossi nemen die speciaal geschikt zijn voor de fly-clutch.

Ik snap alleen niet waarom je een sport koppeling in een 4-takt zet.. Die koppling is eigenlijk bedoeld voor de 2-takt..

Een sport koppeling heeft weinig zin op een 4-takt omdat het aangrijpings moment lager ligt dan bij een 2-takt blok. Dat komt omdat een 2-takt blok meer toeren maakt om te lopen, een 4-takt is laag toeriger..
 
Back
Top