zip 4takt Koppeling, Ontsteking, varioteur.

weztijw

Well-Known Member
hallo,

ik heb een zip 4takt en wou hem graag wat sneller laten lopen en laten optrekken.
ik heb de cdi al ontgrenst, varioring er al uit, lichtere rollen ingedaan en de sproeier een grotere ingezet.

ik heb gehoord dat een 80cc monteren vrij lastig is en ik heb hier ook geen ervaring mee. ook moest je bij een 80cc iets infrezen ofzo dus dat weet ik ook niet.

nu wou ik een malossi kopeling en een malossi variateur kopen heeft dit veel zin of maakt het weinig verschil? kan ik ook de drukveer en de trekveren vervangen naar strakkere of maakt dat niet uit bij een 4 takt want ik hoor hier weinig over.

ik zat miss ook te denken aan een HPI ontsteking heeft iemand hiermee ervaring?

BVD
 
Advertisement - register to remove this

Een zip 4-takt heeft een 2 kleppen blok, dus je hoeft daar niks in te frezen.. Dat is alleen zit bij een 2 kleppen zuiger die je wilt gebruiken op een 4 kleppen blok.

80cc is de enigste uitweg bij het piaggio blok of je moet heb 4 kleps wilen maken.. Beide is wel enig technische kennis voor nodig.. Dus even snel erop schroeven zit er niet bij.

De koppeling is zinloos.. aangezien je pas enige nut van kan hebben op de 80cc.. op een 49cc scooter is het zonder van je geld... Daarnaast de variateur zal maar echt een heel klein beetje helpen.. Maar i.i.g niet de moeite waard om er 60 euro voor neer te tellen..

HPI onsteking heb je ook geen reet aan op zo`n slome 4-takt..

Als je meer wilt zit er niks anders op dan een 2-takt scooter kopen.
 
Back
Top