Zip 4takt "houdt in"

gimmy_one

Well-Known Member
Beste allen,

Ik heb een zip 2000 4takt, en laatst heb ik hier zelf de vario uitgehaald. Nu rijdt m'n zip al niet veel harder daardoor, maar afgelopen week merk ik dat als ik vol gas geef, dat hij dan inhoudt. Dus hij gaat niet steeds harder, maar met vol gas remt hij opeens af.
Ik heb gehoord dat dit aan de luchtfilter zou kunnen liggen. Klopt dit? En hoe zou ik het moeten herstellen dan?

Mvg
Tim
 
Advertisement - register to remove this

Je zou even je luchtfilter eraf kunnen halen, het elementje eruit halen, schoonspoelen tot hij echt helemaal schoon is.
Daarna goed laten drogen, ik zou hem gewoon even een nachtje op je bureau leggen ofzo.

Als hij goed droog is weer monteren en kijken wat hij doet.
 
okee bedankt, ik heb hem nu even in een bak warm water gelegd, ff uitspoelen enzo dan ga ik em zo maar laten drogen, ben benieuwd.
iig bedankt voor de hulp
 
Beste is gewoon onder de kraan houden en uitspoelen net zoals je met een spons zou doen.

Je kan ook even 1 keer een beetje ammonia eroverheen gooien en er dan goed in knijpen.

En daarna natuurlijk goed naspoelen met water.

Belangrijkste is dat hij helemaal droog is.
 
een nieuw filtertje kost nog geen 4 euro, daar zou ik m geeneens voor schoonmaken.

Wel is belangrijk dat er een sproeier 78 in je carb zit, (standaard is 75)
Dat zorgt namenlijk voornamenlijk voor het inhouden.
 
Tja niet iedereen kan even makkelijk naar een bromboer.

Kan het trouwens niet iets met die acceleratie pomp zijn?

Verder niet zo heel veel verstand van, maar mijn oude Zip haperde altijd.
Die pomp uitgezet en hij deed het normaal.
 
acceleratiepomp werkt 1x bij het gas opendraaien, als je volgas rijd doettie dus niks meer.
standaard scooter loopt gewoon het beste
MET acceleratiepomp aan.
 
Back
Top