Zip 4t2v blijft in toeren hangen

Zip420

New Member
Hoi, ik heb een probleem met mijn zip 4t2v uit 2016. Ik heb vandaag een nieuw blok onder de scooter gehangen, afkomstig van een zip uit 2010. Heb vervolgens alles aangesloten en de scooter gestart. Nu zit ik met het volgende probleem: als ik ook maar een beetje gas geef blijft de scooter in zijn toeren hangen, wiel draait dus heel hard. Hierdoor schiet je bij een klein beetje gas een heel stuk naar voren.

Ik heb het volgende al gedaan
Kleppen gesteld
Valse lucht check
Membraan in carb gecheckt
Sproeier gecheckt

Alles hierboven was goed, de scooter blijft ook na het kleppen stellen nog steeds in z’n toeren hangen. Heeft iemand een idee waardoor dit gebeurd? En wat ik nog kan controleren

Hieronder een video van het probleem

Zip 4t blijft in toeren hangen

Reacties worden gewaardeerd
 
Advertisement - register to remove this

Nog een vraagje, heb stationair sproeier eruit gehaald maar deze lijkt verstopt, kan er niet door heen kijken/blazen. Deze hoort gewoon lucht door te laten toch? IMG_9048.jpeg
 
Yes, even een staaldraad van een staalborstel doorheen halen en remmenreiniger er doorheen. Als je vinger op het uiteinde houd en remmenreiniger spuit moeten ook uit de zijkanten straaltjes spuiten.
 
Yes, even een staaldraad van een staalborstel doorheen halen en remmenreiniger er doorheen. Als je vinger op het uiteinde houd en remmenreiniger spuit moeten ook uit de zijkanten straaltjes spuiten.
Heb em inmiddels schoongemaakt en loopt nu al een heel stuk beter, enige probleem is nu dat de scooter alleen loopt als de choke in werking is (met een rijker mengsel dus) als ik de choke aansluit loopt ie weer slecht. Probleem is alleen als ik de choke niet aansluit dat de scooter uiteraard veel te hoog stationair gaat lopen. Is dit een kwestie van andere sproeier monteren? Choke werkt dus wel naar behoren (los getest met accu)
 
Als ik het zo hoor en de foto bekijk dat denk ik dat je de hele carb schoon moet maken met carb cleaner. Dus helemaal uit elkaar halen en de rubberen delen verwijderen en dan alle kanalen ook door spuiten met carb cleaner.
Heb carb en sproeiers al schoongemaakt net.
 
Back
Top