zip 4t vraag

timo kleijn

New Member
dag iedereen van het scooter forum.

mijn broertje heeft een zip 4t 2016 met een 80cc en varioring eruit de cdi is ontgrensd.
zelf weet ik alleen veel van 2t dus vandaar mijn vraag hier.

het probleem is dat de snelheid stopt bij 64km per uur,
ik las op internet een andere nokkenas maar moet dan het blok eronder uit gehaald worden?
en maakt het veel uit welke cdi die heeft ?
 
Advertisement - register to remove this

Hey timo wat meer info zou fijn zijn,

Is de kop van een 50cc of zat er een bij de 80cc cilinder ?
Wat voor cilinder is het en wat voor uitlaat heeft ie ?
Wat voor drukveren , rolletjes ?
Is de vertanding wel veranderd of nog origineel ?
Zit er grotere carb op ?

Deel liefst alles wat je van de setup weet zodat we kunnen helpen.
 
Hey timo wat meer info zou fijn zijn,

Is de kop van een 50cc of zat er een bij de 80cc cilinder ?
Wat voor cilinder is het en wat voor uitlaat heeft ie ?
Wat voor drukveren , rolletjes ?
Is de vertanding wel veranderd of nog origineel ?
Zit er grotere carb op ?

Deel liefst alles wat je van de setup weet zodat we kunnen helpen.


beste
bedankt voor de snelle reactie;D
het is een top performance cilinderkit met 80cc cilinderkop
cdi ontgrenst
rollen 7gram
voor de rest is alles is orgineel
 
Dat verklaard wel wat dan...

Hoeveel wil je uit die 80cc gaan halen, hoe snel moet ie worden ?
Hij word nu iig aan alle kanten
geknepen.

Te kleine carb en verkeerde uitlaat.
Andere veren nodig en ook vertanding zou beter kunnen dan.

De nokkenas zou ik me nog maar even niet ongerust over maken ;)
 
Dat verklaard wel wat dan...

Hoeveel wil je uit die 80cc gaan halen, hoe snel moet ie worden ?
Hij word nu iig aan alle kanten
geknepen.

Te kleine carb en verkeerde uitlaat.
Andere veren nodig en ook vertanding zou beter kunnen dan.

De nokkenas zou ik me nog maar even niet ongerust over maken ;)

wij willen dat die rond de 80 90 loopt
maar op internet staat overal dat je een andere nokkenas nodig hebt zodra je 80cc neemt?
 
Ik ben het deels met je eens.
Op een 50cc 4takt heeft snelle uitlaat weinig invloed ja..
Op een 80cc met een standaard uitlaatje zal het groter effect hebben.
Ik kan me alleen voorstellen dat je dat niet wilt voor de petten.
 
Dat verklaard wel wat dan...

Hoeveel wil je uit die 80cc gaan halen, hoe snel moet ie worden ?
Hij word nu iig aan alle kanten
geknepen.

Te kleine carb en verkeerde uitlaat.
Andere veren nodig en ook vertanding zou beter kunnen dan.

De nokkenas zou ik me nog maar even niet ongerust over maken ;)


Dat klopt niet helemaal wat je zegt.. Die 80cc is werkelijk 72cc.. En een grotere carb is niet perse nodig. Een grotere sproeier wel. Een sport nokkenas is alleen in het boven gebied meer vermogen te geven (loopt dan beter door)
En een standaard uitlaat kan gewoon prima, is niks meer mee.. Alleen bij nog grotere cilinders 85cc en 90cc gaat het wel wat uitmaken omdat de uitlaat en inlaat poort van de nieuwe cilinderkop dan groter worden..
Een 72cc gaat prima met een standaard cilinder kop.
 
Volgens zijn info zit er ook een 80cc kop op en is er dus wel degelijk vermogen te winnen met grotere carb en andere uitlaat.
 
al is gekeken of er geen prop zit in de uitlaat? En zit er een lucht begrenzer plaatje tussen je carb en luchtfilterslang? is zon koperen plaatje met enkele gaatjes erin die minder lucht doorlaten
 
al is gekeken of er geen prop zit in de uitlaat? En zit er een lucht begrenzer plaatje tussen je carb en luchtfilterslang? is zon koperen plaatje met enkele gaatjes erin die minder lucht doorlaten

In een 4-takt zit geen prop in de uitlaat , en een carburateur lucht begrenzer is alleen bij een 2-takt van toepassing
 
owkeej... mijn kennis van 4t is nog in development xD ben met 2T opgegroeid dus xd maar eig zijn 4T scooters dan niet begrenst met proppen en ringen? hoe begrenst men deze blokjes dan? ecu? cdi? kleppen?
 
Ik ga je niet helpen want je zip 4t kan net zo goed een snor model zijn (deze worden uiteraard ook het meeste verkocht) en om daar nou een 80cc eronder te gooien lijkt mij nogal een dom idee.
 
Back
Top