Zip 4t valt langzaam uit

Zippie0412

New Member
Hallo beste mede scooter/brommer rijders

ik heb een tijd geleden een zip 4t blauw kenteken gekocht uit 2008. Die heeft het altijd gedaan.

Totdat hij ineens tijdens het rijden langzaam weg viel ik dacht nouja oud blok carburateur zal ook wel vies zijn enzovoort.
toen heb ik de carburateur eraf gehaald helemaal schoon gemaakt er terug op gezet, toen deed die het nogsteeds. dus toen heb ik even de bougie bekeken niks speciaals beetje oud dus voor de zekerheid nieuwe opgezet en nogsteeds. daarna kleppen afgesteld en nogsteeds viel die langzaam weg. dus uiteindelijk samen met me vader heel het blok eronder uitgehaald, de kop er vanaf en kwamen we erachter dat de cilinder van binnenuit een klein beetje versleten was (ofterwijl dat ik op een gegeven moment compressie verloor). dus heb ik een nieuwe cilinder en zuiger erop gezet terug eronder gemonteerd, en nogsteeds viel die langzaam weg toen was ik er wel een beetje klaar mee, dus heb ik een goede vriend er bij laten komen die al een opleiding had gedaan voor scooter technicus .en die had een trucje om te kijken of die goed vacuum zuigt, dus pakte hij een bakje met een gaatje onderin waar de benzineslang aan kon daar deed hij die aan. en die slang richting de carburateur, en de slang die uit de tank kwam deed hij in een apart bakje. toen starte hij hem en gaf die steeds meer gas en uiteindelijk begon hij steeds minder benzine te geven tot op het moment bij vol gas, toen gaf die helemaal geen benzine meer. dus wisten we dat het aan het benzinekraantje lag. ik heb er een nieuwe opgezet en 3 weken nergens geen last van gehad. tot en met nu begint hij weer.
Het is wel zo dat als ik optrek dat het net lijkt of er een steentje in mijn uitlaat heb zo ratelend geluid, en na 5 seconden is het ook wel weer weg.

heeft iemand nog raad???
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top