Zip 4t trekt langzaam op

Kyle.1999

New Member
Beste mensen

Ik heb sinds kort een 2014 zip 4t alleen heb ik het gevoel dat met optrekken er meer in zit dan die nu laat zien. Toen ik namelijk naast een vriendin van me reed trok ik de eerste 15 km/u veel sneller op maar daarna kwam ze me flink hard voorbij.

Ook met gewoon optrekken op de weg merk ik dat 0-20 wel redelijk hard gaat maar dat het van 20-50 echt heel lang kan duren. Ik heb altijd ontgrensde 2 takts gehad en nu weet ik dat een 4 takt nooit zulke acceleraties kan halen maar hoe die het nu doet voelt toch wel vrij sloom.

Huidige setup:
Geen varioring
Dmp cdi begrenzer
Std sproeier
Std koppeling
Malossi variateur (geen idee hoeveel gram rollen)

Nu zat ik te denken om eventueel gele trekveertjes in de koppeling te stoppen met eventueel een witte drukveer in de hoop dat die dan de toeren iets hoger houd tijdens het optrekken. Wat vinden jullie hiervan?

Eventueel nog andere rolletjes maar ik zou ff moeten kijken hoeveel gram er nu in zit.

Ook de sproeier zou ik eventueel kunnen vervangen maar moet nog een keer naar de bougiekleur kijken aangezien ik atm geen bougiesleutel heb.

Nu heb ik wel gelezen over die ducati cdi's maar maakt dit verder nog verschil kwa acceleratie?

Ik heb trouwens trouwens wel verder gekeken op het forum alleen gaat het dan vaak over snor zips of dat ze echt een top van ~70 willen. Het liefst zou ik namelijk willen dat die gewoon 53 loopt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Van alle 4t scooters is piaggio nog wel het langzaamst. Hoe lang doe je er over om de 50 te halen? Als dat in 12 seconden is moet je al blij zijn
 
doe vooral geen gele trekveren, ik heb zelfs een slome optrek heel eventjes met me 80cc, zodra ik gas opentrek als ie warm is duurt het 1 a 2 seconden voordat ie reageert, maar een goed beurtje kan geen kwaad alles even nakijken op slijtage
 
De trekveren zorgen voor een snelle optrek bij de eerste 0 tot 20 km/h (en die is volgens jou wel in orde dus trekveren vervangen zal in dit geval overbodig zijn).

Wat je kan doen is kijken naar de staat van de koppelingsdrukveer die er nu in zit. Als de koppelingsdrukveer versleten is of er zit roest op, zou ik een witte malossi koppelingsdrukveer erop zetten. Dit kost maar 9 euro en zal hoe dan ook resultaat opleveren bij de optrek.

Verder is een beurtje inderdaad ook geen overbodige luxe.
 
ik heb een piaggio zip 4t 2017 en hij trekt de eerste 0 tot 25 niet goed op daarna trekt ie wel goed door naar de 51
hoe kan ik zorgen dat mijn scooter sneller optrekt en de topsnelheid richting de 55 gaat
 
Back
Top