Kyle.1999
New Member
Beste mensen
Ik heb sinds kort een 2014 zip 4t alleen heb ik het gevoel dat met optrekken er meer in zit dan die nu laat zien. Toen ik namelijk naast een vriendin van me reed trok ik de eerste 15 km/u veel sneller op maar daarna kwam ze me flink hard voorbij.
Ook met gewoon optrekken op de weg merk ik dat 0-20 wel redelijk hard gaat maar dat het van 20-50 echt heel lang kan duren. Ik heb altijd ontgrensde 2 takts gehad en nu weet ik dat een 4 takt nooit zulke acceleraties kan halen maar hoe die het nu doet voelt toch wel vrij sloom.
Huidige setup:
Geen varioring
Dmp cdi begrenzer
Std sproeier
Std koppeling
Malossi variateur (geen idee hoeveel gram rollen)
Nu zat ik te denken om eventueel gele trekveertjes in de koppeling te stoppen met eventueel een witte drukveer in de hoop dat die dan de toeren iets hoger houd tijdens het optrekken. Wat vinden jullie hiervan?
Eventueel nog andere rolletjes maar ik zou ff moeten kijken hoeveel gram er nu in zit.
Ook de sproeier zou ik eventueel kunnen vervangen maar moet nog een keer naar de bougiekleur kijken aangezien ik atm geen bougiesleutel heb.
Nu heb ik wel gelezen over die ducati cdi's maar maakt dit verder nog verschil kwa acceleratie?
Ik heb trouwens trouwens wel verder gekeken op het forum alleen gaat het dan vaak over snor zips of dat ze echt een top van ~70 willen. Het liefst zou ik namelijk willen dat die gewoon 53 loopt
Ik heb sinds kort een 2014 zip 4t alleen heb ik het gevoel dat met optrekken er meer in zit dan die nu laat zien. Toen ik namelijk naast een vriendin van me reed trok ik de eerste 15 km/u veel sneller op maar daarna kwam ze me flink hard voorbij.
Ook met gewoon optrekken op de weg merk ik dat 0-20 wel redelijk hard gaat maar dat het van 20-50 echt heel lang kan duren. Ik heb altijd ontgrensde 2 takts gehad en nu weet ik dat een 4 takt nooit zulke acceleraties kan halen maar hoe die het nu doet voelt toch wel vrij sloom.
Huidige setup:
Geen varioring
Dmp cdi begrenzer
Std sproeier
Std koppeling
Malossi variateur (geen idee hoeveel gram rollen)
Nu zat ik te denken om eventueel gele trekveertjes in de koppeling te stoppen met eventueel een witte drukveer in de hoop dat die dan de toeren iets hoger houd tijdens het optrekken. Wat vinden jullie hiervan?
Eventueel nog andere rolletjes maar ik zou ff moeten kijken hoeveel gram er nu in zit.
Ook de sproeier zou ik eventueel kunnen vervangen maar moet nog een keer naar de bougiekleur kijken aangezien ik atm geen bougiesleutel heb.
Nu heb ik wel gelezen over die ducati cdi's maar maakt dit verder nog verschil kwa acceleratie?
Ik heb trouwens trouwens wel verder gekeken op het forum alleen gaat het dan vaak over snor zips of dat ze echt een top van ~70 willen. Het liefst zou ik namelijk willen dat die gewoon 53 loopt
Last edited: