zip 4t tik uit motorblok

Djani010

Member
Hoi goeiedag,
mijn zip 4t maakte altijd al een beetje bijgeluiden dus had besloten het blok er onder uit te halen, hierbij had ik alles gecheckt en de distrubutieketting is aardig aan zijn einde. ik heb de spanner geforceerd en hij was een tikjenstrakker gegaan. er zit nog wel wat speling op maar niet veel.

Nu heb ik het motorblok er weer opgezet en nu tikken de kleppen als een malle iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ervan uitgaand dat de klepspeling goed staat . Heb je ook alle lagers (krukas) gecontroleerd , en de zuigerspeling in de cilinder ? Of piston pen speling heeft? En komt het niet geluid niet bij de vario vandaan?
 
Ervan uitgaand dat de klepspeling goed staat . Heb je ook alle lagers (krukas) gecontroleerd , en de zuigerspeling in de cilinder ? Of piston pen speling heeft? En komt het niet geluid niet bij de vario vandaan?
lagers enzo lijkt me niet. dit geluid was voor het blok ervandaag halen er niet. vario heb ik gecheckt zit wel gewoon alles goed. lijkt me iets met de kleppen.
 
Zou er anders iets op de zuigerkop kunnen zijn beland , als de klepspeling goed is , en de nokkenas op tijd staat , en je zeker weet dat het daar vandaan komt , zou ik daar eens naar kijken.
 
Zou er anders iets op de zuigerkop kunnen zijn beland , als de klepspeling goed is , en de nokkenas op tijd staat , en je zeker weet dat het daar vandaan komt , zou ik daar eens naar kijken.
wat voor iets zou er beland kunnen zijn dan? dan weet ik waar ik op moet letten.
 
Dit is van mij maar een suggestie , omdat je zeker weet dat alles goed gesteld is , het bijna niets anders kan zijn als het daarvandaan komt.
Misschien met sleutelen een klein moertje of iets anders door het spruitstuk gevallen , of een stukje van je bougie afgebroken o.i.d.
ik noem maar een paar optie's .
Post automatically merged:

Bedenk net dat er ook misschien iets in je uitlaatbocht kan liggen rammelen , dat daar iets in gevallen is . Heb je ook de klepveren nagekeken , niet dat er een gebroken is ?
 
Dit is van mij maar een suggestie , omdat je zeker weet dat alles goed gesteld is , het bijna niets anders kan zijn als het daarvandaan komt.
Misschien met sleutelen een klein moertje of iets anders door het spruitstuk gevallen , of een stukje van je bougie afgebroken o.i.d.
ik noem maar een paar optie's .
Post automatically merged:

Bedenk net dat er ook misschien iets in je uitlaatbocht kan liggen rammelen , dat daar iets in gevallen is . Heb je ook de klepveren nagekeken , niet dat er een gebroken is ?
ik ben nu aan het kijken laat het zo weten.
 
Dit is van mij maar een suggestie , omdat je zeker weet dat alles goed gesteld is , het bijna niets anders kan zijn als het daarvandaan komt.
Misschien met sleutelen een klein moertje of iets anders door het spruitstuk gevallen , of een stukje van je bougie afgebroken o.i.d.
ik noem maar een paar optie's .
Post automatically merged:

Bedenk net dat er ook misschien iets in je uitlaatbocht kan liggen rammelen , dat daar iets in gevallen is . Heb je ook de klepveren nagekeken , niet dat er een gebroken is ?
ik kan echt niks vinden wat het zou kunnen zijnn.... is het slim om mn distrubutie ketting te vervangen? ookal was dit eerst niet dus xou wel raar zijn.
 
En als je nu eens de ketting weer terugzet zoals die stond , maakt dat dan verschil. Als hij uitgerekt is is het natuurlijk altijd slim om hem te vervangen. Ik zou dan de geleiders en de spanner ook doen. Kun je anders eens een filmpje maken met het geluid , misschien heeft iemand een ander gouden tip of idee
 
En als je nu eens de ketting weer terugzet zoals die stond , maakt dat dan verschil. Als hij uitgerekt is is het natuurlijk altijd slim om hem te vervangen. Ik zou dan de geleiders en de spanner ook doen. Kun je anders eens een filmpje maken met het geluid , misschien heeft iemand een ander gouden tip of idee
ik heb hier een filmpje. maar die ketting zou niet uit moeten maken toch als die eerst ook niet tikte...
 
En als je nu eens de ketting weer terugzet zoals die stond , maakt dat dan verschil. Als hij uitgerekt is is het natuurlijk altijd slim om hem te vervangen. Ik zou dan de geleiders en de spanner ook doen. Kun je anders eens een filmpje maken met het geluid , misschien heeft iemand een ander gouden tip of idee
 
distrubutieketting is aardig aan zijn einde.

Dan moet je deze vervangen, strakker zetten heeft dan ook weinig meer zin.
Ook niet vergeten om het ketting tandwiel van de nokkenas te vervangen.
Post automatically merged:

En als je nu eens de ketting weer terugzet zoals die stond , maakt dat dan verschil. Als hij uitgerekt is is het natuurlijk altijd slim om hem te vervangen. Ik zou dan de geleiders en de spanner ook doen. Kun je anders eens een filmpje maken met het geluid , misschien heeft iemand een ander gouden tip of idee
Misschien een tandje versprongen en niet goed opgelet.

Gouden tip is niet meer aan zetten.. Blok eronderuit halen en de boel open gooien en alles na zien.. Kom je vast ook wel versleten dingen tegen.
 
Last edited:
Back
Top