Zip 4t stroom

Noah070

New Member
Hallo, ik heb een probleem met m’n zip 4t. Toen ik afgelopen de scooter wilde pakken en ik de sleutel in het contact deed, gebeurde er helemaal niets. Normaal gesproken zouden de lichten aan moeten gaan, het gaat dan om alpha led voor en achter en een angel eye. Ook de elektrische start deed het niet en de toeter ook niet. Dus ik dacht dat het aan de accu zou moeten liggen, deze heb ik afgelopen nacht opgeladen en hij doet het nog steeds niet. Ook met een nieuwe accu werkt hij niet. Wat ook vreemd is dat hij tijdens het rijden af en toe even een milliseconde aanspringt (niet goed maar heel haperig). Het gaat om een 4t 50cc carb model. Ik hoop dat iemand kan helpen!
Fijne dag

Advertisement - register to remove this

Normaliter zou de spanningsregelaar de scooter moeten voorzien van gelijkspanning als de motor loopt en het hierboven genoemde moeten werken, dus als je gevonden hebt waarom je dagrijverlichting niet brandt als je enkel het contact aan hebt, meet ook of je accu uberhaupt geladen wordt!

Update: er zit een nieuwe spanningsregelaar in, en hij doet het nog steeds niet. Ik heb ook de zekering gecheckt en die is nog in orde
Post automatically merged:

Mischien een Massa Probleem .
Massa kabel gaat van de startmotor naar /aan het Frame
Wat zou het probleem kunnen zijn? Dat hij niet goed aan het frame zit bijvb?

Verbind je contact slot nog wel door dan ? En zekering ook door gemeten ?
Je contactslot , zou op contact , de rode , en witte draad moeten verbinden , met contactslot op aan , zou je dus op de witte draad spanning moeten hebben . En ook even meten , of de rode draad op het contact spanning heeft .

Attachments

• zip50 4 takt.jpeg
    zip50 4 takt.jpeg
    119.9 KB · Views: 2
Contactslot is gecheckt, kabel zit goed op het frame, accu is opgeladen en een nieuwe zekering en toen deed hij het heel even. Tot dat ik hem ging estarten, toen ging de zekering kapot. Ik heb inmiddels al een paar nieuwe geprobeerd en ze blijven maar springen, zelfs als ik de e start niet gebruik. Gw direct wanneer ik hem erin doe. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Er waren kabels bij t ledje losgeschoten, dus ik heb ze nu allemaal losgemaakt. Hoe werk ik dat weg zodat de rest wel werkt? Want dat ledje regel ik dan later, maar dat doet m’n verlichting het tenminste

Back