Zip 4t start niet

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb sinds een maand dat mijn scooter heel onregelmatig start. Ik heb mijn scooter 2 weken in de vrieskouw moeten zetten door verbouwing. Hij ging steeds slechter starten en nu start hij af en toe. Ik moet zo’n 30 keer kicken met vol gas anders doet die niks. Als hij dan eenmaal aan is moet ik nog 2 minuten gas geven anders valt hij uit als. Maar als hij warm is start hij in een keer en rijd hij perfect. Voor de rest is er niks mis mee als ik weg rijd met mijn scooter. Het is alleen met het starten
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou even kijken of hij wel goed vonkt.
Heb ik gedaan vonkt perfect met nieuwe cdi
Post automatically merged:

Test de choke eens
Hoe doe je dat mijn scooter heeft een elektrische choke
Post automatically merged:

Test de choke eens
Dan start ik hem na 30 keer kicken dan moet ik gas blijven geven en na 2 minuten beetje gas te geven loopt hij perfect stationair. Maar hij gaat steeds hoger stationair lopen. En na een minuut uit zichzelf rijden. Is dit een teken van een defecte coke
Post automatically merged:

Als je hebt gedaan wat de heren hierboven zeggen
Compressie meten klinkt als slechte compressie zodra die warm is dicht dd cilinder/zuiger beter af en start hij beter
Waar haal je een compressie meter. En hoeveel bar conpresiie moet hij hebben
 
Last edited:
Heb ik gedaan vonkt perfect met nieuwe cdi
Post automatically merged:


Hoe doe je dat mijn scooter heeft een elektrische choke
Post automatically merged:


Dan start ik hem na 30 keer kicken dan moet ik gas blijven geven en na 2 minuten beetje gas te geven loopt hij perfect stationair. Maar hij gaat steeds hoger stationair lopen. En na een minuut uit zichzelf rijden. Is dit een teken van een defecte coke
Post automatically merged:


Waar haal je een compressie meter. En hoeveel bar conpresiie moet hij hebben
FreeTec Compression tester compression tester motor compression check motor vehicle M10 M12 M14 M18 https://amzn.eu/d/hmVmvdo

Verschilt per motor/scooter maar zal zeker rond de 9 bar moeten zijn
 
Hallo,
Ik heb sinds een maand dat mijn scooter heel onregelmatig start. Ik heb mijn scooter 2 weken in de vrieskouw moeten zetten door verbouwing. Hij ging steeds slechter starten en nu start hij af en toe. Ik moet zo’n 30 keer kicken met vol gas anders doet die niks. Als hij dan eenmaal aan is moet ik nog 2 minuten gas geven anders valt hij uit als. Maar als hij warm is start hij in een keer en rijd hij perfect. Voor de rest is er niks mis mee als ik weg rijd met mijn scooter. Het is alleen met het starten
Accu'tje vervangen.
 
Back
Top