Zip 4t start niet na montage 80cc (HELP)

TiamoSil

New Member
Ik heb een 80cc gemonteerd op een 2e hands blok, alleen nu wil die niet starten. Ik heb nieuwe pakkingen gebruikt, 3x gecheckt of die goed op tijd stond, kleppen 2 keer gesteld en alles is in orde. Ook de bougie vervangen. Hij ging 1 keer voor een paar seconden aan maar viel toen gelijk weer uit. Als ik de electrische start gebruik draait hij steeds maar langzaam rond. (Die plaat voor je vario waar de bendix in haakt zegmaar) Veel langzamer dan normaal iig. Met de kickstart ging die dus wel even aan maar na 15 keer kicken ongeveer hoorde ik een plof met allemaal zwarte rook uit de uitlaat. Toen toch maar even laten staan.

Alle reacties zijn welkom, dit is de eerste keer voor mij dat ik een cilinder monteer en ben echt ten einde raad. Ik dacht echt dat ik alles goed had gedaan, en heb alles 2x of meer gecheckt. Ook ben ik er al sinds vrijdag mee bezig en moet ik eigenlijk naar mn werk morgen.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Onder je luchtslang waarschijnlijk, naast de startmotor.
Massakabel en startmotor vervangen, nog steeds niks
Post automatically merged:

Met een dergelijke vergroting van cc's en dus ook compressie is een goede accu opeens erg belangrijk.
Groet,
Ik had hiervoor ook al een 80cc alleen dan met een ander blok en toen had de accu er nooit moeite mee, daarnaast wil hij met de kickstart ook niet starten
 
Soms raakt een bendix klem door aandraaien carterkap,(al dan niet in combinatie met weglaten pakking) kun je deze eens een beetje lossen?
Is startmotor gewoon het juiste aantal tanden wat past bij bendix? En ook de bendix bij de starterkrans?
Ik gooi mijn simpelste gedachten er maar uit, omdat je aangeeft dat alle opties welkom zijn. Liever 10 onjuiste gedachten en 1 goede gok,

Start je met achterwiel van de grond? Dit om eventuele te vroege aandrijving (een soort 'afslaan') uit te sluiten?
Groet,
 
Soms raakt een bendix klem door aandraaien carterkap,(al dan niet in combinatie met weglaten pakking) kun je deze eens een beetje lossen?
Is startmotor gewoon het juiste aantal tanden wat past bij bendix? En ook de bendix bij de starterkrans?
Ik gooi mijn simpelste gedachten er maar uit, omdat je aangeeft dat alle opties welkom zijn. Liever 10 onjuiste gedachten en 1 goede gok,

Start je met achterwiel van de grond? Dit om eventuele te vroege aandrijving (een soort 'afslaan') uit te sluiten?
Groet,
Bedankt voor je reactie!

Ja, alle onderdelen die ik heb gebruikt heb ik van mijn vorige blok af geplukt. (Ook een zip 4t 2v blok). Dat blok liep als een zonnetje dus denk niet dat het daaraan ligt (op de krukaslagers na).
Post automatically merged:

Beginnen met het controleren van de basics:

  • Ontsteking.
  • Brandstofvoorziening.
  • Compressie.
Benzine zit goed
Aan onsteking al van alles vervangen, cdi, bougie, bougiedop en kabel en massakabel
Compressie heeft ie ook volgens mij want mn kickstart geeft voor mn gevoel normale tegendruk bij het kicken
 
Zwarte rook is denk ik olie verbranden, dan zitten de zuigerveren niet goed gedraaid op de zuiger en kan er dus motor olie in de verbrandings ruimte komen.

Dus ja dat is een montage fout.


Met de kickstart ging die dus wel even aan maar na 15 keer kicken ongeveer hoorde ik een plof met allemaal zwarte rook uit de uitlaat. Toen toch maar even laten staan.

Alle reacties zijn welkom, dit is de eerste keer voor mij dat ik een cilinder monteer.

Iedereen die er voor de eerste keer eraan begint weet niet dat het bij een 4takt en zuigerveren anders werkt dan bij een 2takt monteren. Een 4takt zuiger heeft geen slotjes.
 
Zwarte rook is denk ik olie verbranden, dan zitten de zuigerveren niet goed gedraaid op de zuiger en kan er dus motor olie in de verbrandings ruimte komen.

Dus ja dat is een montage fout.


Met de kickstart ging die dus wel even aan maar na 15 keer kicken ongeveer hoorde ik een plof met allemaal zwarte rook uit de uitlaat. Toen toch maar even laten staan.

Alle reacties zijn welkom, dit is de eerste keer voor mij dat ik een cilinder monteer.

Iedereen die er voor de eerste keer eraan begint weet niet dat het bij een 4takt en zuigerveren anders werkt dan bij een 2takt monteren. Een 4takt zuiger heeft geen slotjes.
Zeker dat dit het is? Of meer een dingetje om na te kijken?
 
Kan niet zien en of ruiken hoe jij de cilinder gemonteerd hebt.

Maar dat is wel een punt waar het vaker mis gaat bij mensen als de motor ineens motor olie begint te verbranden.
 
Blok vonkte niet, ik heb alles uitgesloten dus zal aan de ontsteking liggen, het gekke is dat het blok na eerste montage wel liep. In de tussentijd dus kapot gegaan denk ik.

Nou heb ik een ander 80cc blok gehaald die wil ook niet starten. Ben bang dat die.gozer me misschien een oor heeft aangenaaid. Morgen ff met remreiniger proberen. Daarnaast is mijn brandstofkraan ook kapot. Continu benzine stroming zegmaar. Kan dit ook invloed hebben op het starten?
 
Stop even met andere blokken kopen, want als je niet weet wat je koopt of waar je op moet letten kun je nog 10 blokken kopen en nog geen meter rijden.

Ik gok aan de hand van je verhaal dat je een goedkoop blok hebt gekocht omdat bij je originele blok je krukaslagers waren versleten en je het te duur vond deze te laten vervangen. Opzich geen gek idee maar vaak zijn de blokken op marktplaats er goed lopend onderuit gehaald en is er niks mee aan de hand. Maar waarom is het blok er dan toch onderuit zou je denken.

Heb je uberhaupt wel alles goed aangesloten?
Want je ontsteking zal heus niet zomaar na 1x starten van goedwerkend naar standje prullenbak gaan.
Als er benzine uit je benzine kraan loopt is niet erg dat stopt vanzelf als je vlotter vol zit dus ook dat zal niet het probleem zijn denk ik. Word je bougie wel vochtig na het kicken of blijft deze droog?

Er kunnen nu natuurlijk een hoop dingen zijn waar het probleem zit, want als jij een of ander rot blok hebt gekocht ben je wel even bezig. En als je het de verkoper vraagt heeft ie nooit ergens last van gehad

Knal er trouwens eens gewoon een nieuwe bougie in, het zou zomaar zo simpel kunnen zijn....

Succes in ieder geval
 
Stop even met andere blokken kopen, want als je niet weet wat je koopt of waar je op moet letten kun je nog 10 blokken kopen en nog geen meter rijden.

Ik gok aan de hand van je verhaal dat je een goedkoop blok hebt gekocht omdat bij je originele blok je krukaslagers waren versleten en je het te duur vond deze te laten vervangen. Opzich geen gek idee maar vaak zijn de blokken op marktplaats er goed lopend onderuit gehaald en is er niks mee aan de hand. Maar waarom is het blok er dan toch onderuit zou je denken.

Heb je uberhaupt wel alles goed aangesloten?
Want je ontsteking zal heus niet zomaar na 1x starten van goedwerkend naar standje prullenbak gaan.
Als er benzine uit je benzine kraan loopt is niet erg dat stopt vanzelf als je vlotter vol zit dus ook dat zal niet het probleem zijn denk ik. Word je bougie wel vochtig na het kicken of blijft deze droog?

Er kunnen nu natuurlijk een hoop dingen zijn waar het probleem zit, want als jij een of ander rot blok hebt gekocht ben je wel even bezig. En als je het de verkoper vraagt heeft ie nooit ergens last van gehad

Knal er trouwens eens gewoon een nieuwe bougie in, het zou zomaar zo simpel kunnen zijn....

Succes in ieder geval
Bedankt voor je reactie. Het 2e blok vonkt wel, heeft brandstof en compressie dus daar zal het niet aan liggen. 1e blok vonkt echter niet meer, ondanks een nieuwe bougie. Ik vind het heel raar want heb hem in het begin wel lopend gekregen
 
Je kan niet zomaar een ander blok eronder smijten zonder ervaring. Zie de post hierboven. Heb je wel hulp van een vriend/vader of iemand die er verstand van heeft… het komt allemaal zo nauw. Je moet iedere stap 3 keer nalopen anders heb je al snel een probleem. Maar wel respect dat het probeert. Lijkt me een lastige opgave. Suc6 man
 
Je kan niet zomaar een ander blok eronder smijten zonder ervaring. Zie de post hierboven. Heb je wel hulp van een vriend/vader of iemand die er verstand van heeft… het komt allemaal zo nauw. Je moet iedere stap 3 keer nalopen anders heb je al snel een probleem. Maar wel respect dat het probeert. Lijkt me een lastige opgave. Suc6 man
Ik heb het ook zo geleerd hoor, gewoon beginnen en niet bang zijn om hulp te vragen.

Maargoed je 2de blok bedoel je dus je 80ccmisschienopgelicht blok mee? Remmenreiniger in je carb spuiten en hopen dat ie aanslaat
 
Ik heb het ook zo geleerd hoor, gewoon beginnen en niet bang zijn om hulp te vragen.

Maargoed je 2de blok bedoel je dus je 80ccmisschienopgelicht blok mee? Remmenreiniger in je carb spuiten en hopen dat ie aanslaat
Jaa exact ik had eergister remreiniger + nieuwe benzinekraan besteld aleen was echt net na 22.30. dus komen ze vandaag pas aan. Heb gister dus niks kunnen doen, nog naar 2 actions geweest bij allebei de remreiniger op lol
 
Back
Top