Zip 4t start niet na montage 80cc (HELP)

TiamoSil

New Member
Ik heb een 80cc gemonteerd op een 2e hands blok, alleen nu wil die niet starten. Ik heb nieuwe pakkingen gebruikt, 3x gecheckt of die goed op tijd stond, kleppen 2 keer gesteld en alles is in orde. Ook de bougie vervangen. Hij ging 1 keer voor een paar seconden aan maar viel toen gelijk weer uit. Als ik de electrische start gebruik draait hij steeds maar langzaam rond. (Die plaat voor je vario waar de bendix in haakt zegmaar) Veel langzamer dan normaal iig. Met de kickstart ging die dus wel even aan maar na 15 keer kicken ongeveer hoorde ik een plof met allemaal zwarte rook uit de uitlaat. Toen toch maar even laten staan.

Alle reacties zijn welkom, dit is de eerste keer voor mij dat ik een cilinder monteer en ben echt ten einde raad. Ik dacht echt dat ik alles goed had gedaan, en heb alles 2x of meer gecheckt. Ook ben ik er al sinds vrijdag mee bezig en moet ik eigenlijk naar mn werk morgen.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Zet je de carburateur steeds over? Als hij te rijk staat dan slaat op een gegeven moment je bougie vet. Dan lijkt het alsof hij niet vonkt maar eigenlijk geleid je bougie vanaf de electrode naar het schroefdraad van je bougie.
 
Back
Top