Zip 4t rijd steeds anders

Seanphoo

Well-Known Member
Hi scooter forumgangers,

Sinds enige tijd ben ik woonachtig op Curacao en gezien de 4t scooters hier niet echt bekend zijn hoop ik dat iemand mij kan helpen.
De scooter heb ik meegenomen uit NL en is daar altijd geserviced etc... hij reed in NL altijd rond de 75/80 km p/u, toen ik hem hier uit de container haalde wou de scooter niet harder dan 50. NA enige tijd reed hij opeens (zonder iets aan te passen of gedaan te hebben) weer 75/80 dus opzich helemaal goed. Na verloop van tijd zakte dit in en werd het max 70. Opzich ook nog wel prima, enige vreemde was dat hij ook berg afwaarts NIET harder ging dan 70 hij hield in en liet de toeren niet de vrije loop (zoals hij eerder wel heeft gedaan) Nu op dit moment kom ik AMPER bij de 60 km p/u. ook berg afwaarts wil hij niet harder dan 60 en houd hij gewoon in.

Ik heb zelf geen idee wat het kan zijn en heb de carb al meerdere malen schoon gemaakt, bougie vervangen, olie vervangen en de luchtfilter schoongemaak.

Er zijn een aantal dingen aan vervanging toe gezien er nu ruim 6000 km's mee zijn gemaakt zonder service beurt, maar herkent iemand het bovenstaande verhaal en of heeft iemand ideeen wat het zou kunnen zijn dat de scooter uit zichzelf besluit om in te gaan houden zonder dat er iets is aangepast in de setup ?

Ik weet dat er enkele dingen zijn aangepast (zo heb ik em gekocht) zoals de CDI + vario. In mijn beleving is dit het enige wat ook mogelijk is (los van hoger aantal CC)

Hoop dat iemand kan helpen :)

Thanx !

Als er iets onduidelijk is of als er meer informatie nodig is laat het me weten dan zal ik het zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top