Zip 4t ratel geluid

MarkH

New Member
Hi,

Ik heb sinds een tijdje een Piaggio zip 4T met ongeveer 4500km op de teller. De vario ring is er uit, cdi ontgrenst en lichtere rollen. Mijn probleem is dat ik bij bepaalde snelheden/toerentallen een ratelend geluid hoor (rondom de carterkap). Wanneer ik dan een klein beetje gas bij geef of los laat verdwijnt het weer. Het geluid kwam eerst niet vaak voor en was nog niet echt hard. Nu heb ik zo’n 200km terug een grote beurt laten geven waarnaar het geluid verdwenen leek te zijn. De laatste tijd merk ik echter dat het geluid weer terug komt en harder/vaker dan voorheen, vooral als ik met iemand achterop rijd(komt dan minder snel op toeren?). Wanneer er niemand op de scooter zit en ik gas geef hoor ik het geluid niet echt. Ook is het nu zo wanneer de motor warm is dat het geluid niet echt verdwijnt, hooguit wordt het wat zachter. Het geluid lijkt vooral voor te komen bij vol gas geven. Weet iemand wat dit is en hoe het op te lossen is?

Mvg, Mark
 
Advertisement - register to remove this

Hey mark,

Dat kan van alles zijn en je zult kap eraf moeten halen en kijken of er iets los ligt of speling heeft.
Denk aan slappe bendix die tegen tandwiel komt of kickstart met veel speling of de vario geleiders zijn versleten.

Gewoon alles goed nakijken dus dan zul je het probleem wel vinden.
 
Hey mark,

Dat kan van alles zijn en je zult kap eraf moeten halen en kijken of er iets los ligt of speling heeft.
Denk aan slappe bendix die tegen tandwiel komt of kickstart met veel speling of de vario geleiders zijn versleten.l

Gewoon alles goed nakijken dus dan zul je het probleem wel vinden.

Nog even terugkomend op deze topic, ik heb vandaag mijn mijn scooter even bekekenen maar helaas niks kunnen vinden. Ik dacht even dat er teveel speling op de bendix zat maar dat is het ook niet. Het geluid is niet erger geworden sinds het begin, maar ik wil het eigenlijk wel weg hebben.


mod-edit: nieuwe bericht aan oude bericht toegevoegd, 2 keer quoten is niet nodig.. Een post `EDIT` was in dit geval een betere keuze geweest.
 
Last edited:
Back
Top