ZIP 4T opvoeren

njfa

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn ZIP 4t snorscooter opvoeren.

Ik heb hem nieuw gekocht, heb ongeveer 600km gereden. Toen ik hem nieuw gekocht had heb ik gelijk de vario eruit laten halen. En hij rijdt 35-38km/p uur. De eerste paar dagen was het zo'n 40-42. Echter nu 35-38.

Ik vind het een beetje langzaam en zou daarom graag mijn zip willen opvoeren. Kan iemand mij uitleggen wat de stappen zijn en waar ik de producten kan kopen? En weet iemand misschien waarom hij van 40-20 naar 35-38 topsnelheid gaat op een rechte weg? Na 2 dagen gebruik?

Mvg,
NJFA
 
Advertisement - register to remove this

Betreft de snelheids vermindering, kijk het luchtfilter element na en reinig deze! Was hier het probleem!
Gewoon in een sopje uitspoelen en goed laten drogen.

Als je een snor te langzaam vind had je een brom moeten kopen ;)

Voor een zip kan je een ongrensde cdi kopen of de cdi inzagen!(staan genoeg beschrijvingen op internet)
Rollen van een snor hebben een ander gewicht als van een brom! Brom heeft 6.5gr meen ik!

Als je dit gedaan hebt zou ik ook de sproeier vergroten naar 78 of 80!


Gr o_O
 
Als je bij een 4takt je vario ring eruit hebt gehaald kan je indd je scooter verder opvoeren door een ontgrensde cdi te monteren.
dit is erg eenvoudig oude demonteren kabels overzetten op de nieuwe cdi alles weer aansluiten en dan heb je een ontgrensde cdi.
nu je scooter harder loopt heeft ie meer benzine nodig en dus zou ik ongeveer 4 stappen groter gaan in sproeier maar dit kan je volledig finetunen met je bougie hierna zou ik nog grammentje lichtere rollen erin zetten voor onder andere een betere optrek.

succes als je nog vragen hebt hoor ik t!
 
Bij mijn zip 4t snor heb ik de 2 vario ringen verwijderd, 6 gram rollen, 78 sproeier en ducati snel cdi.
Gaat 70 kmh en trekt als een gek
 
Back
Top